امر به معروف و نهی از منکر از سوی جامعه ایثارگران مطرح شود/ لزوم مبارزه با فساد و رانت به حرمت خون شهدا
کد خبر: 3708065
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
استاندار گیلان:

امر به معروف و نهی از منکر از سوی جامعه ایثارگران مطرح شود/ لزوم مبارزه با فساد و رانت به حرمت خون شهدا

گروه اجتماعی- سالاری با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر به خوبی می‌تواند از سوی جامعه ایثارگران مطرح شود، گفت: اگر ایثارگران در صورت مشاهده تخلف تذکر ندهند برخی از جیب بیت‌المال برای خود استفاده می‌کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز، 2 اردیبهشت در دیدار با جمعی از جانبازان، ایثارگران و فرزندان شاهد شاغل در استانداری، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: به حرمت خون شهدا باید با رانت، فساد و ویژه‌خواری مبارزه کنیم.

وی افزود: اگر شخص استاندار هم بخواهد زمینه فساد و رانت را ایجاد کند باید در مقابلش ایستاد و تذکر داد و از هرگونه تبعیض جلوگیری کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه بعضا با تقاضاهای برخی صاحب منصبان برای تبعیض بین افراد مواجه می‌شوم، گفت: اگر استاندار از موقعیت خود در راستای فساد و رانت بهره ببرد قطعا از جایگاه خود سوء استفاده کرده است.

امر به معروف و نهی از منکر از سوی جامعه ایثارگران مطرح شود/ لزوم مبارزه با فساد و رانت به حرمت خون شهدا

سالاری، با اشاره به اینکه مگر می‌تواند یک مسئول بدهکاری خود را از جیب ملت پرداخت کند، متذکر شد: نباید جبران هزینه اسپانسرها را بدهیم و در این راستا شخصا به هیچ وجه خلاف نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه برای ساکت شدن برخی افراد، به صورت خلاف قانون، شرع و وجدان، باج نمی‌دهیم، تصریح کرد: با خدای خود و مردم که خادم آنان هستم عهد بسته‌ام که به احدی رانت ندهم و زمینه فساد را ایجاد نکنم و در این مسیر انتظارم این است که به صورت یکدل با هم در مقابل چنین جریانی بایستیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مردم در جهت مبارزه با فساد از ما انتظار دارند، اظهار کرد: برخی از فرزندان شهدا و ایثارگران بیکار هستند، اما عده‌ای با تبعیض افراد را به کارگیری می‌کنند لذا ایجاد رقابت در به کارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی راهکار جلوگیری از تبعیض در این بخش است.

آرمان‌های شهدا کماکان جاری است

نماینده عالی دولت در گیلان به اظهارات برخی مبنی بر اینکه مدیران شفافیت ندارند اشاره کرد و افزود: در این مسیر ادعا نداریم که همه مدیران بی ایراد هستند، اما معتقدیم در صورت مشاهده، اولین برخورد باید با آنان انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند مبارزه با فساد مخصوص همراهان و اسپانسرهای آنان نیست، گفت: با این روش عدالت و مبارزه با فساد محقق نمی‌شود و قطعا فساد از نوع خوب و بد وجود ندارد. قائل به این نیستم که برای حفظ صندلی استانداری چشمم را بر روی فساد ببندم.

سالاری با اشاره به اینکه برای جلوگیری از فساد هیچ محدودیتی قائل نیستم، عنوان کرد: اگر در هر پستی بر خلاف نظر مردم و مصلحت آنان گام برداشته شود قطعا غصب آن جایگاه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بیان انتظارات ایثارگران از جامعه و مردم از ایثارگران می‌تواند اثرات خوبی در پیشرفت اجتماع داشته باشد.

وی جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا را مایه افتخار ایران اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: شهدا برای حفظ عزت و سربلندی کشور از جان خود گذشتند و اهداف و آرمان‌های آن کماکان جاری است.

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد: تلاش در جهت اعتلای کشور، برقراری عدالت و رفع تبعیض جزو وظایف غیر مادی همه افراد جامعه است و در این مسیر پیشتازی ایثارگران مورد انتظار می باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز هم همانند دوران دفاع مقدس نیازمند ایثار و فداکاری هستیم، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس ایثار به صورت مسلحانه بود و امروز نوع فداکاری تغییر کرده و به از خودگذشتگی نیازمندیم.

استاندار گیلان وارد شدن آسیب به اخلاق و انسانیت جامعه را ضرری برای همه افراد اجتماع ارزیابی کرد و افزود: امروز برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی همه متعهد هستیم و از افرادی که در دورانی خوش درخشیدند، انتظار بیشتری می‌رود چون نگاه جامعه معطوف به آنان است.

داشتن منصب دلیلی برای تبعیض نباشد

سالاری با اشاره به اینکه خدمت به مردم صرفا نیازمند جایگاه مدیریتی نیست، خاطرنشان کرد: ارائه راهکار و پیشنهادات سازنده از سوی هر فردی چه در دستگاه‌های اجرایی و یا در هر سطح از اجتماع می تواند در مسیر خدمت رسانی به مردم راهگشا باشد.

این مقام مسئول، با تاکید بر اینکه نباید ظرفیت‌های خود را محدود به مسئولیت سازمانی کنیم، افزود: به کارگیری نیروهایی که در روزهای سخت خود را به اثبات رساندند مورد توجه است و در استان گیلان نسبت به نقاط دیگر به صورت عملیاتی به اجرا درآمده است.

وی عنوان کرد: رفتار شایسته و برخورد صحیح با شهروندان از سوی ایثارگران می‌تواند اثر مضاعفی در جامعه داشته باشد و این اقدام محدود به داشتن قلم اداری نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه انسان‌هایی طی دورانی از بخش های مختلف این کشور صیانت کردند تا امروز به این جایگاه برسیم، گفت: هر شخصی در هر جایگاهی اگر غیر از تعالی کشور اقدام کند از موقعیت خود سوء استفاده کرده است. نگرش سیاسی در هر شخصی ممکن است وجود داشته باشد اما نباید داشتن منصب دلیلی برای تبعیض باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در صورت مشاهده انحراف از سوی هر یک از مسئولان، آن دسته از افرادی که برای صیانت از کشور تلاش کردند باید تذکر دهند، یادآور شد: اعمال نظارت، صرفا با داشتن اهرم اجرایی نیست بلکه پاکی و راستگویی می‌تواند کلام نافذی برای مردم تلقی شود.

عدالت خواهی و مبارزه با فساد رفتار جناحی و سیاسی نمی‌طلبد

وی با اشاره به اینکه کم توجهی به این موارد مقاطعی موجب وارد شدن لطمه به جامعه می‌شود اظهار کرد: کار کردن برای مردم روز به روز سخت‌تر می‌شود چون عده‌ای با عناوین مختلف برای منفعت خود تلاش کردند.

سالاری با بیان اینکه معتقدیم نظارت ایثارگران بر بخش‌های مختلف به صورت قانونی و بدون هرگونه انتقام جویی است، افزود: هر مسئولی اختیار خود را به صورت امانت از مردم گرفته است تا برای آنان کار کند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر به خوبی می‌تواند از سوی جامعه ایثارگران مطرح شود، گفت: اگر ایثارگران در صورت مشاهده تخلف تذکر ندهند برخی از جیب بیت‌المال برای خود استفاده می‌کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان، با بیان اینکه فداکاری دیروز ایثارگران برای این بوده که بنا بر هر مصلحتی چشم خود را بر روی فساد نبندیم، خاطرنشان کرد: عدالت خواهی و مبارزه با فساد رفتار جناحی و سیاسی را نمی‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه در الگوهای مبارزه با فساد صاحب منصبان جایگاهی ندارند، تاکید کرد: در این مسیر به منظور حفظ حرمت خون شهدا و مقام جانبازان در مقابل فساد خواهم ایستاد و امیدوارم همه با گام نهادن در مسیر تقوا از هرگونه رانت و ویژه‌خواری جلوگیری کنیم. بی تردید نظارت عموم مردم بر ما مسیر را برای اجرای عدالت بهتر و رفع تبعیض فراهم می‌کند.

انتهای پیام

captcha