ترویج احکام دینی به مددجویان مهمترین راهکار تربیتی و اصلاحی است
کد خبر: 3708113
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

ترویج احکام دینی به مددجویان مهمترین راهکار تربیتی و اصلاحی است

گروه معارف- امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به ترویج فرهنگ نماز در بین زندانیان و خانواده‌های آنها گفت: ترویج احکام دینی و تعلیم قرآن به زندانیان مهمترین راهکار تربیتی و اصلاحی در زندان است.

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شعرستان مشکین شهر، روزگذشته دوم اردیبهشت در دیدار با سرپرست و مسئولان اداره زندان مشگین‌شهر تصریح کرد: تعداد زیادی از مددجویان در کنار خانواده‌ها و فرزندان در نماز عبادی سیاسی جمعه حضور فعال و مستمر دارند و این از برکات نظام جمهوری اسلامی و توجه خاص مدیریت زندان در فعالیت‌های برون سازمانی در اشاعه و ترویج فرهنگ نماز بوده و این رویکرد دینی در زندان کم نظیر و ستودنی است.
وی با قدردانی از شرکت مددجویان به همراه خانواده‌هایشان در نماز جمعه تصریح کرد:‌ نماز مهمترین ابزار کنترل در اخلاق و رفتار هر انسانی است و این گونه برنامه‌ریزی‌ها نشان م‌یدهد که مجموعه مدیریت زندان‌های استان و شهرستان چه اندازه به اهداف تربیتی و عقیدتی پایبند هستند.
امام جمعه مشگین‌شهر بیان کرد: کار در زندان با وجود سختی زیادی که دارد یک فرصت است که خداوند متعال به کارکنان زندان‌ها داده تا در اصلاح و تربیت نفوس به خطا رفته نقش‌آفرینی کنند و انتظار می‌رود در این زمینه بیش از گذشته شاهد اقدامات مثبت و موثر باشیم.
باوقار با بیان اینکه اصلاح یک نفر مصداق بارز این است که یک جماعت احیا شده است و اخلاق کریمانه در تاثیرگذاری بر زندانیان اهمیت بسزایی دارد، گفت: در بین زندانیان یک تعداد اسیر نفس شده و به زندان افتاده‌اند و یک تعداد اسیر حوادث و عده‌ای هم عامدانه مرتکب جرم شده‌اند که همه آنها با اخلاق، تربیت و معنویت قابل اصلاح هستند.
امام جمعه مشگین‌شهر با تاکید بر جلب مشارکت فرمانداری در جذب اعتبارات فرهنگی شهرستان نسبت به زندان افزود: در راستای تحقق این مهم مساعدت و پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.
خسروی، سرپرست اداره زندان مشگین‌شهر نیز در این دیدار با اشاره به لزوم تقویت ستاد اقامه نماز، توسعه و ترویج فرهنگ نماز را در تغییر نگرش و تقویت باورهای دینی مددجویان موفق ارزیابی و بیان کرد: با وجود کمبود روحانی و نیروی تخصصی در حوزه فرهنگی و بالا بودن جمعیت کیفری زندان، نمازهای یومیه در بندها به صورت جماعت برگزار می‌شود و برنامه‌های فرهنگی به ویژه در حوزه آموزش‌های دینی و قرآنی طبق برنامه انجام می‌شود اما باید در راستای بهبود مستمر فعالیت‌ها در این حوزه ، ادارات فرهنگی و دینی به کمک زندان بیایند چرا که اگر زندانی اصلاح شده و جامعه پذیر شود این امر کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.
ی با اشاره به شرکت گسترده مددجویان زندان نیم باز و رای باز به همراه خانواده‌های خود در نماز جمعه گفت: این حرکت فرهنگی با همفکری مدیرکل زندان های استان انجام پذیرفته و با همسویی خوبی که با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان داریم تا کنون تعداد 60 نفر از زندانیان حسب فعالیت و تایید مسئول فرهنگی و روحانی ستاد اقامه نماز در 5 نوبت به مرخصی تشویقی اعزام شده‌اند.
انتهای پیام

captcha