گسترش فرهنگ قرآنی نیازمند توجه به موقعیت مخاطبان است
کد خبر: 3708116
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

گسترش فرهنگ قرآنی نیازمند توجه به موقعیت مخاطبان است

گروه فعالیت‌های قرآنی- محمد مهدی حق گویان، اظهار کرد: در جامعه امروز برای گسترش فرهنگ قرآنی باید به موقعیت مخاطب هایمان توجه کنیم.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدمهدی حق گویان، نابغه قرآن کریم عصر روز گذشته در ویژه برنامه علمداران نور، کانون قرآن وعترت دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان اظهار کرد: بزرگترین مؤسسات قرآنی کشور ما، مؤسساتی هستند که به دست مردم اداره می‌شوند. نهاد های مردمی نسبت به دولت ها موفق تر هستند.

گسترش فرهنگ قرآنی نیازمند توجه به موقعیت مخاطبان است

وی افزود: به جهت پایدار نبودن دولت‌ها و به دنبال آن تغییر سیاست ها، بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی ناقص می‌ماند، در حالیکه اصل مهم هر فعالیتی مداوم و منسجم بودن آن است.

وی گفت: تغییر در روش‌های تبلیغ دین و هوشمندانه تر کردن آنها برای مبلغان دینی ضرورت دارد.

حق گویان تاکید کرد: به لحاظ روانشناختی برای تاثیر در مخاطب روش‌های متفاوتی وجود دارد. در جامعه ی امروز ما هم برای گسترش فرهنگ قرآنی باید به موقعیت مخاطب هایمان توجه کنیم.

این نابغه قرآن کریم بیان کرد: انسان‌ها براساس وجدان اخلاقی خود بسیاری از بایدها ونبایدها را تشخیص می‌دهند، فرهنگ قرآنی هم درابتدا فرهنگی اخلاقمدار است که اگر همین مسئله ی اخلاق را در زندگی خود پیاده کنیم جامعه ای سالم خواهیم داشت.

وی افزود: برای دست یابی به بعد دیگر فرهنگ قرآنی لازم است همه توجه وامید انسان فقط به خداوند باشد، درصورت عمل به بعد وجدان اخلاقی و توجه کامل به خداوند است که فرهنگ قرآنی در یک فرد نهادینه خواهد شد.

حق گویان افزود: قرائت آیات قرآن به روش های متنوع در جوامع اروپایی مردم را به وجد آورده و به سمت قرآن جذب می‌کند. چنین کارها و روش های فرهنگی نتیجه بخش است.

 انتهای پیام

captcha