فرهنگ و هنر اصفهان، ظرفیتی برای غلبه بر مشکلات شهر است
کد خبر: 3708139
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

فرهنگ و هنر اصفهان، ظرفیتی برای غلبه بر مشکلات شهر است

گروه فرهنگی- شهردار اصفهان با بیان اینکه هنر، روح اصفهان است، گفت: هنر فرهنگ ساز است و شاکله این شهر نیز با هنر ساخته می‌شود، در واقع هنر می‌تواند فرهنگ ایجاد کند و شهری با فرهنگ اصیل و با پشتوانه هنر خویش، می تواند مشکلات خود را حل کند.

به گزارش ایکنا از اصفهان، قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان شب گذشته در آیین افتتاحيه هفته فرهنگی اصفهان، اظهار کرد: اصفهان، شهری اسطوره‌ای می‌باشد که تمام ابعاد آن قابل درک، ستايش و احترام است و نه تنها ایران، بلکه جهان نیز به وجود آن افتخار می‌کند.
وی افزود: اگرچه برخی مشکلات مانند خشکی زاینده رود در این شهر کمرشکن شده، اما با این حال اردیبهشت اصفهان آنقدر زيباست که سایه بر فقدان زاینده رود انداخته و مانع کاسته شدن زیبایی‌های شهر شده است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان با مشکلات زیادی مواجه است، بیان کرد: اکنون نمی‌خواهیم از مشکلات بگوییم، چون می‌دانیم در اصفهان، مشارکت مسئولانه مردم و ظرفیت‌های شهر آنقدر زیاد و گسترده است که این ظرفیت بر مشکلات غلبه دارد.
وی ادامه داد: اصفهان با تداوم خلاقیت شهروندان خود، در مسیر امید قرار دارد و پیام هفته فرهنگی اصفهان بیانگر این است که اصفهان، زنده و دارای شور و نشاط می‌باشد و با مشارک مردم خود به توسعه ادامه می‌دهد.
نوروزی با بیان اینکه اصفهان سرمایه‌های معنوی، اجتماعی و انسانی زیادی در عرصه‌های مختلف دارد، گفت: هنر، روح اصفهان است و فرهنگ در این شهر ریشه کرده و در واقع هنر این شهر، یعنی هنر برای هنر و هنر برای مردم، همه راه‌های التیام دردهای این شهر هستند.
وی افزود: هنر فرهنگ‌‎ساز است و شاکله این شهر نیز با هنر ساخته می‌شود، در واقع هنر می‌تواند فرهنگ ایجاد کند و شهری با فرهنگ اصیل و با پشتوانه هنر خویش، می تواند مشکلات خود را حل کند. اگر فرهنگ همه جا حکمرانی کند دیگر دغدغه‌ای برای حل مشکلات نخواهیم داشت.
شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس، اظهار کرد: در آن برنامه پیام هفته فرهنگی اصفهان به گوش همگان رسید و امیدوارم آنها نیز از اين فرصت استفاده کنند.
وی ادامه داد: حوزه فرهنگی شهرداری با برنامه ریزی‌های دقیق و کمک مردم و هنرمندان این شهر، قصد دارد روزهاي شادی را در اصفهان رقم بزند تا دیگر شاهد غم مردم به دلیل خشکی زاینده رود نباشیم.
انتهای پیام

captcha