ساخت برج هنر، مضیقه‌های پیش روی هنرمندان ایلامی را برطرف می‌کند
کد خبر: 3708164
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

ساخت برج هنر، مضیقه‌های پیش روی هنرمندان ایلامی را برطرف می‌کند

گروه فرهنگی - مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه ساخت برج هنر، مضیقه‌های پیش روی هنرمندان ایلامی را برطرف می‌کند، گفت: یکی از خاص‌ترین پروژه‌هایی که در موضوع بازآفرینی شهری در استان تعریف شده برج هنر است که با مساعدت‌ها و پیگیری‌های استاندار با کوچک‌ترین مشکل مالی روبرو نشده است.

به گزارش ایکنا از ایلام، سید کمال‌الدین میرجعفریان، مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام در باردید از پروژه در حال ساخت برج هنر، مراحل پیشرفت کار و تخصیص اعتبار به این پروژه را مطلوب ارزیابی و ضمن قدردانی از تلاش‌های رئیس حوزه هنری استان، اظهار کرد: این پروژه در 8 هزار متر و در 8 طبقه بر اساس معیارهای معماری ایرانی اسلامی طراحی شده است.
وی با بیان اینکه با ساخت برج هنر، مضیقه‌های پیش روی هنرمندان ایلامی برطرف خواهد شد، تصریح کرد: یکی از خاص‌ترین پروژه‌هایی که در موضوع بازآفرینی شهری در استان تعریف شده برج هنر است که با مساعدت‌ها و پیگیری‌های استاندار با کوچک‌ترین مشکل مالی روبرو نشده و امسال 2 میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با جدیت پیمانکار این پروژه هم از نظر پیشرفت و هم از نظر کیفیت بتواند بر اساس برنامه پیش رود.
به گزارش ایکنا، محمدعلی قاسمی، رئیس حوزه هنری استان نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و  مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، اظهار کرد: برج هنر یکی از بی‌نظیرترین پروژه‌ها در عرصه‌ی فرهنگ و هنر است که اجماع بین مسئولان نویدبخش بهره‌برداری از آن در موعد مقرر است.
وی با بیان اینکه رمز توسعه‌یافتگی فرهنگی در هر جامعه‌ای دارا بودن زیرساخت‌های لازم است، گفت: هم‌اکنون هنرمندان استان ایلام از کمبود فضاهای فرهنگی رنج می‌برند که مطمئنا با افتتاح این روژه ایلام از نظر فرهنگی در ردیف استان‌های توسعه‌یافته قرار خواهد گرفت.
رئیس حوزه هنری ایلام گفت: در این پروژه تمام امکانات مورد نیاز هنرمندان هنرهای هفت‌گانه از جمله سالن کارگاه و جلسات و کتابخانه‌های تخصصی، نگارخانه، بازار عرضه محصولات فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد: این بنا با معماری ایرانی اسلامی متاثر از معماری دوران عیلامی هخامنشی، اسلامی و معاصر است.
استاندار ایلام در نشست‌های مختلف بر تامین اعتبار به موقع این پروژه تاکید کرده است.
انتهای پیام
captcha