برگزاری پنجمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» در ایلام
کد خبر: 3708197
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

برگزاری پنجمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» در ایلام

گروه فرهنگی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، از آغاز به کار دبیرخانه پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی این استان با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی ویژه اعضای کانون‌های مساجد خبر داد.

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور،  مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در حاشیه برگزاری مراسم استقبال از پرچم حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) در روستای هفت چشمه، اظهار کرد: پنجمین سوگوار ملی علمدار کربلا همانند سال گذشته تنها در رشته شعر برگزار می‌شود.
چراغی‌پور با بیان اینکه همزمان با میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل (ع) پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام آغاز به کار کرده است، افزود: فراخوان این سوگواره و پوستر آن به زودی تهیه و در سطح استان‌های مختلف کشور توزیع خواهد شد.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه در رشته شعر کلاسیک، شعر نو و بخش ویژه برگزار می شود، اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری در راستای ترویج فرهنگ حسینی و فاطمی در بین اقشار مختلف مردم به ‌ویژه نسل جوان و در راستای عمق‌بخشی به پیوند نسل جوان و معرفت به ائمه اطهار (ع)، یکی از بهترین راهکارهای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه اولین دوره از طرح ملی علمدار کربلا در سال 93 به صورت منطقه ای برگزار شده است، عنوان کرد: حضور پر نشاط‌ تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌ها و عرصه‌های مختلف ادبی و هنری کشور، کشف و شناسایی استعدادهای برتر ادبی و هنری فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور ادبی از اهداف این سوگواره است.
چراغی‌پور استفاده از ظرفیت هنرمندان در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی، آشنایی با معارف و سیره اهل ‌بیت عصمت و طهارت (ع) و شناسایی جوانان مشتاق به تولید آثار هنری در این حوزه‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این سوگوار عنوان کرد.
گفتنی است، مراسم استقبال از پرچم حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) در روستای هفت‌چشمه شهرستان ایلام به همت کانون فرهنگی و هنری ولی عصر (ع) برگزار شد که مورد استقبال گسترده مردم این روستا در مسجد ولی‌عصر (عج) مواجه شد.
این مراسم در راستای آغاز به کار دبیرخانه پنجمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» که در ایام اربعین حسینی سال جاری مراسم اختتامیه آن به میزبانی استان ایلام برگزار خواهد شد، صورت گرفته است.
انتهای پیام
captcha