عدم وجود وقف قرآنی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3708294
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

عدم وجود وقف قرآنی در آذربایجان غربی

گروه فعالیت های قرآنی – رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت : عدم وجود وقف های قرآنی یکی از نقاط ضعف در حوزه فعالیت های قرآنی استان است.

حافظ ابراهیمی رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی با بیان اینکه طی سالیان گذشته هیچ وقف قرآنی در استان صورت نگرفته است، تصریح کرد : عدم وجود منابع مالی و یا عدم اطلاع واقفان در این امر موثر بوده است که نیازمند فرهنگ سازی و سوق دهی واقفان به این امر مهم وجود دارد.
وی افزود : یکی از رویدادهای مهم سال گذشته در استان برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی ارومیه بود که 10 الی 26 فروردین ماه 96 برگزار شد.
وی ادامه داد : در این مسابقات قریب به هزار نفر از نخبگان و اساتید کشور شرکت نمودند که 497 نفر در بخش قایان و 400 نفر در بخش خواهران مسابقه دادند.
ابراهیمی گفت : 100 داور نیز در این مسابقات فعالیت داشتند و خانم فاطمه زرین از ارومیه نیز موفق به کسب مقام برتر در حفظ 20 جزء قرآن کریم شد.
وی با اشاره به اینکه مسابقات شهرستانی نیز در سال گذشته در 17 شهرستان برگزار شد، خاطرنشان کرد : نزدیک به 3 هزار و 100 نفر در مسابقات شهرستانی حضور داشتند که نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله استانی راه یافتند.
رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت : 270 نفر به مرحله استانی مسابقات قرآن کریم راه یافتند که این مرحله از مسابقات نیز به میزبانی منطقه آزاد ماکو برگزار شد و 160 نفر در بخش آقایان و 110 نفر در بخش خانم ها شرکت نمودند.
وی یادآور شد : یکی دیگر از رویدادهای مهم قرآنی سال 96 برگزاری آزمون حفظ مفاهیم قرآن کریم به صورت کتبی و شفاهی بود که در بخش کتبی که همزمان با سراسر کشور 10 اسفند 96 برگزار شد نزدیک به 3 هزار و 440 نفر شرکت کردند.
ابراهیمی اظهار کرد : در بخش شفاهی این مسابقات نیز که 17 و 18 اسفند 96 برگزار شد 732 نفر از حافظان قرآن حضور داشتند که اکثریت زیر 13 سال بودند.
رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در خصوص سهمیه طرح تربیت حافظان استان در سال گذشته نیز بیان کرد : سهمیه استان در این طرح 16 هزار و 300 نفر بود که تقریبا 85 درصد آن محقق شد و تعداد 14 هزار نفر در سامانه جامع موقوفات ثبت نام کردند.
انتهای پیام

captcha