مشکلات انبارهای گندم تعاون روستایی خراسان‌شمالی رفع شود
کد خبر: 3708328
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

مشکلات انبارهای گندم تعاون روستایی خراسان‌شمالی رفع شود

گروه اجتماعی-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان‌شمالی گفت: مشکلات انبارهای گندم تعاون روستایی به لحاظ امنیت بهداشتی رفع شود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی مجید پورعیسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در نشست کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان اظهار کرد: بحث سلامت غذایی مردم حائز اهمیت است و انبارهای ذخیره گندم استان باید حداقل های مورد انتظار را داشته باشند، بنابراین فرمانداران باید به این موضوع اهتمام ورزند.

وی افزود: هزینه مورد نیاز برای حل مشکلات انبارهای تعاون روستایی برآورد شود تا امسال با ایجاد هماهنگی های لازم با فرمانداران از محل اعتبارات عمرانی بودجه ای به سازمان جهادکشاورزی برای مرمت انبارها اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: اقدامات تبلیغاتی از سوی دستگاه های اجرایی ذی ربط تا زمان آغاز فصل خرید گندم در دستور کار باشد و به عنوان مثال، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور در برنامه های صدا و سیما سیاست های تشویقی خود برای استقبال مردم در صدور بارنامه اعلام کند.

پورعیسی با تاکید بر اهمیت فرآیند نظارت، خاطرنشان کرد: قبل از هدایت محموله گندم و تخلیه بار باید نظارت ها به طور دقیق انجام شود و سازمان جهادکشاورزی هم مصادیق خروج محصول گندم استان را احصا کند و دلایل بروز این مشکل همراه با اعلام راهکارهای بازدارنده ارائه شود.

وی با اشاره به وجود مزارع کلزای استان در مسیر تردد مسافران و زائران، بر تعریف شکل و شمایل مناسب در طول مسیر کاشت این محصول با همکاری مشترک سازمان جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تاکید کرد.

عبدالله یوسفی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هم در این نشست گفت: قیمت پیشنهادی خرید در سال جاری علی الحساب همان قیمت سال گذشته یعنی 1300 تومان است تا شورای اقتصاد نظر نهایی خود را درباره پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش این قیمت تا 1430 تومان اعلام کند.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی ها، پیش بینی امسال برای خرید گندم دیمی و آبی 184 هزار تن است که نسبت به سال گذشته 32 درصد رشد خواهد داشت و تاکید می کنم اگر میزان بارندگی ها کاهش یابد، این میزان نیز تقلیل خواهد یافت.

وی ادامه داد: امسال با تمهیدات انجام شده، سطح زیر کشت کلزا افزایش یافت و پیش بینی ما برای تولید این محصول هفت هزار تن است که نسبت به سال گذشته 3.5 برابر افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام.

captcha