برتری 2 هزار دانش‌آموز البرزی در مسابقات قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 3708344
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

برتری 2 هزار دانش‌آموز البرزی در مسابقات قرآن، عترت و نماز

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: 2 هزار دانش‌آموز در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز مرحله استانی برتر شناخته شدند.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از البرز به نقل از آموزش و پرورش البرز، مسعود مهران‌نیا، اظهارکرد: 50 هزار دانش‌آموز البرزی درمرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای مسابقات سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز این استان شرکت کردند.
وی افزود: این دوره از مسابقات با هدف تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به سمت فرهنگ قرآنی، ایجاد انس با قرآن و توسعه مفاهیم قرآن در بین دانش‌آموزان به اجرا درآمد.
این مسئول بیان کرد: این دوره از مسابقات در دو مرحله مسابقات آوایی و پژوهشی که شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه، اذان و مداحی، احکام، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و انشا نماز در بین‌دانش آموزان و معلمان عملیاتی شده است.
مهران‌نیا یادآور شد: مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز به مدت 10 روز در کانون فرهنگی تربیتی شهید محمد حسین فهمیده در کرج با مشارکت بالای دانش آموزان، مربیان و داوران قرآنی برای انتخاب نفرات در مرحله کشوری در حال انجام است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه 100 مربی قرآنی داوری این دوره از مسابقات را در البرز برعهده دارند، خاطرنشان کرد: در مرحله استانی دو هزار نفر به رقابت می‌پردازند و نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز راه می‌یابند.
وی گفت: دانش‌آموزان البرزی در سال گذشته موفق به کسب هشت رتبه کشوری در مسابقات قرآن، عترت و نماز شدند.
انتهای پیام./

captcha