صداقت سرلوحه کار رسانه‌ها باشد
کد خبر: 3708364
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

صداقت سرلوحه کار رسانه‌ها باشد

گروه فرهنگی- نماینده مردم کرج، فردیس اشتهارد وآسارا درمجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین وظیفه رسانه روشنگری جامعه است که این کار باید با صداقت همراه باشد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از البرز، محمدجوادکولیوند پیش ازظهردوشنبه، سوم اردیبهشت در نشست با اعضای کانون بسیج رسانه البرز که در دفتر بسیج رسانه این استان برگزارشد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهارکرد: بسیج در تمام عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره فعالیت می‌کند که این مهم نشان از رسالت وجودی این نیروی آتش به اختیار است.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درمجلس شورای اسلامی در ادامه علت الگو شدن و اقتدار نظام جمهوری اسلامی راحضور مردم در صحنه‌ها و فعالیت نیروی بسیج اعلام کرد وافزود: حضرت امام خمینی(ره) بر لزوم محول کردن کارهای کشور به مردم تاکید بسیاری داشته‌اند که این اقدام را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی با اشاره به لزوم ایجاد چهارچوب برای اهداف، تاکید کرد: رسانه ها نباید نسبت به اهداف خود دلسرد شوند و موفقیت هنگامی حاصل می‌شود که بتوانیم موانع سر راه خود رابرداریم.
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا درمجلس با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه بالاترین سیاست صداقت است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید صداقت راسرلوحه کار خود قرار دهند.
این مسئول به هجمه‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به نظام جمهوری اسلامی وارد شده است،اشاره کرد و گفت: سیاست‌ها واهداف نظام جمهوری اسلامی برمبنای صداقت پایه‌گذاری شده است که این مهم با هجمه‌ها مقابله می‌کند.
کولیوند رسالت اصلی رسانه‌ها را صداقت اعلام کرد و افزود: بسیج رسانه وظیفه سنگین‌تری دارد و باید در راستای آگاه‌سازی رسانه‌ها و تربیت خبرنگاران انقلابی اقدام کند.
وی با اشاره به وجود افکارمتعدد در رسانه‌ها، تصریح کرد: بسیج رسانه می‌تواند این افکار را سامان بخشد و در راستای یک هدف واحد هدایت کند، همچنین نظارت براقدامات انجام شده در بسیج رسانه می‌تواند موجب موفقیت این سازمان شود.
نماینده مردم کرج، فردیس،اشتهارد وآسارا برلزوم فعالیت چشمگیر و موفقیت‌آمیز بسیج رسانه استان البرز تاکید کرد و گفت: این مهم موجب جذب دیگر رسانه‌ها به این سازمان می‌شود.
وی با اشاره هجمه‌هایی که دشمنان جمهوری اسلامی بر این کشور وارد می‌کنند، گفت: آن‌ها بر‌ روی ذهن جوانان و نوجوانان کار می‌کنند و با استفاده از رسانه‌های خود، افکار عمومی را تخریب می‌کنند که انتظار می‌رود رسانه های انقلابی برای مقابله با دشمنان اقدام کنند.
کولیوند با اشاره به پیچیدگی رسالت رسانه‌های انقلابی‌، بیان کرد: رسانه‌ها باید آینده‌پژوه باشند و برای چند سال آینده استان برنامه‌ریزی کنند.
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درمجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ایجاد کارگروه آینده‌پژوه در سازمان بسیج رسانه استان البرز، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی است که می‌توانیم از ایجاد رسانه‌های بدون شناسنامه که یک شبه ایجاد شده‌اند و درجهت منفی کارمی‌کنند، جلوگیری کنیم.
وی عملکرد صحیح رامنوط به نتیجه‌گیری دانست و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با همکاری و هم‌افزایی میان خود، بر روی چند موضوع در سطح استان تمرکز کرده و آن را به سرانجام برسانند.
کولیوند با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند برای توسعه و پیشرفت استان جریان‌سازی کنند، خاطرنشان‌ کرد: ایجاد گروهی دانش‌پژوه می‌تواند گام اول این اقدام باشد.
وی با بیان اینکه خبرو خبررسانی مقدس است، افزود: بحث جدی امروز کشور این است که در این حوزه به خوبی کارنمی‌شود. قدرت رسانه بر هیچکس پوشیده نیست و این مهم وظیفه سنگینی به دوش رسانه‌ها می‌گذارد.
این مسئول با اشاره به اینکه رسانه‌ها با فعالیت‌های دانش‌پژوهی می‌توانند بسیاری از اتفاقات کشور را پیش‌بینی کنند، گفت: لازم نیست همه چیز رسانه‌ای شود اما رسانه‌ها با این اقدام می توانند اقتدار و توانایی خود را اثبات کنند.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها از وضعیت اجتماعی شهر با خبر هستند و می‌توانند به مسئولان کمک کنند‌، تصریح کرد: رسانه‌ها تاثیر به‌سزایی در فرهنگ سازی و تحقق شعار سال دارند، شناسایی و اطلاع رسانی تولیدی‌های کالای داخلی می‌تواند یکی از اقدامات آن‌ها باشد.
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا ادامه داد: اگر می‌خواهیم در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی که حمایت از کالای ایرانی است بپردازیم، حداقل باید بدانیم که در استانمان چه خبر است.
وی بر لزوم فعالیت رسانه‌ها بر روی شعار سال تاکید کرد و گفت: با به دست آوردن آمار درست از تولیدکنندگان داخلی و کمک کردن به آن‌ها می‌توانیم در راستای تحقق شعار سال اقدام کنیم.
انتهای پیام./

captcha