نقش جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال، فرهنگ سازی از طریق آموزش است
کد خبر: 3708372
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵

نقش جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال، فرهنگ سازی از طریق آموزش است

گروه اجتماعی- مدير اداره آموزش و برنامه ریزی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل مهمترین نقش جهاددانشگاهی در زمینه «حمایت از کالای ایرانی» را فرهنگ سازی از طریق آموزش های مناسب عنوان کرد و گفت: قبل از هر چیز بایستی باور و فرهنگ استفاده از این کالاه در جامعه شکل بگیرد

محمد علیزاده، مدير اداره آموزش و برنامه ریزی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل در گفت و گو با ایکنا از اردبیل، مهمترین نقش جهاددانشگاهی در زمینه «حمایت از کالای ایرانی» را فرهنگ سازی از طریق آموزش های مناسب عنوان کرد و گفت: قبل از هر چیز بایستی این باور در جامعه شکل بگیرد که استفاده از کالا ی ایرانی، کشور را از بیگانگان بی نیاز می سازد و اهمیت دادن به تولیدات و استفاده از ظرفیت های داخلی موجب پیشرفت و توسعه کشور می شود.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی اردبیل در سال های اخیر به دنبال تخصصی کردن دوره‎های آموزشی خود است افزود: در همین راستا این نهاد اقدام به برگزاری دوره‌های مختلف تخصصی از جمله تكنسين داروخانه، تکنیک‌های کاربردی در آزمایشگاه تشخيص طبي، دستيار دندانپزشك، کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی، کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماری‌ها و MSP نموده است.
مدير اداره آموزش و برنامه ریزی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه این نهاد در سالجاری هم به دنبال گسترش فعالیت‌ها و برآورده کردن نیازهاي تخصصی جدید آموزشی استان است تصریح کرد: برای سهولت دسترسی مراجعه کنندگان به مراکز آموزشی و افزایش کارآیی، در حال راه اندازی مراکز آموزشی در شهرستان‌ها و تدوین دوره‌هاي آموزشی جدید هستیم.
علیزاده اظهار کرد: رفع نیازها و توسعه آموزش‌های تخصصی استان، افزایش تعداد فراگیران و برگزاری دوره های مجازی از اهداف این نهاد در حوزه معاونت آموزش است.
وی یادآور شد: در سال گذشته دوره آموزشی کار آفرینی با هدف آشنایی با اصول راه اندازی یک کسب و کار موفق، ارتقاء سطح مهارت شغلی افراد، خودآگاهی و ترغیب کارجویان به خوداشتغالی از طریق عملی نمودن ایده های کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار برگزار شد.
مدير اداره آموزش و برنامه ریزی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به ارائه آموزش های لازم‌ به مربیان نهضت سوادآموزی استان در سال گذشته ادامه داد: بر اساس قرارداد منعقده با معاونت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش، دو هزار و ۵ نفر داوطلب در معاونت آموزشی جهاددانشگاهی اردبیل با دریافت بسته آموزشی به مدت 7 ماه به صورت مجازی آموزش دیدند و در آزمون آنلاین نهایی شرکت کردند.
علیزاده چاپ کتاب آموزش زبان انگلیسی "EPT-MSRT Quick and Easy" را از دیگر فعالیت های معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل عنوان و خاطرنشان کرد: در این مرکز دوره های آموزشی EPT ، MSR ، MSP و Mcitp نیز با ارائه گواهینامه معتبر برگزار می شود.
انتهای پیام

captcha