جامعه قرآنی در دیدار با خانواده‌های شهدای قرآنی پیش قدم باشند
کد خبر: 3708447
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
اجماع جامعه قرآنی حول محور دیدار با خانواده‌های شهدا؛

جامعه قرآنی در دیدار با خانواده‌های شهدای قرآنی پیش قدم باشند

گروه جهاد و حماسه ــ حضور جامعه قرآنی در دیدار با خانواده‌های شهدای قرآنی کمرنگ است و بسیاری از آنها دلیل کم‌رنگ بودن را مشغله کاری می‌دانند، اما آیا صرف یک ساعت وقت برای این امر در برابر رشادت‌های‌ شهدا، زمان زیادی است؟

جامعه قرآنی در دیدار با خانواده‌های شهدای قرآنی پیش قدم باشند

 به گزارش خبرنگار ایکنا، جامعه قرآنی از سال 92، چهارشنبه‌های هر هفته خود را به دیدار با خانواده‌های شهدای قرآنی اختصاص می‌دهند و اگر مروری بر این دیدارها داشته باشیم، متوجه می‌شویم که تعداد کمی از اعضای جامعه قرآنی در دیدارها حضور دارند و زمانی که به سراغ‌شان می‌رویم، صحبت از مشغله زیاد و فرصت کم برای این دیدارها می‌کنند. در این رابطه به سراغ چند تن از جامعه قرآنی رفتیم تا نظراتشان را در این باره بشنویم.

هنوز به کارکرد حضور و اثربخشی شهدا در زندگیمان پی نبرده‌ایم

محمد انجم شعاع، معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: نکته اساسی است که ما در موضوع دیدارجامعه قرآنی با خانواده شهدا، هنوز به کارکردهای حضور و اثربخشی شهدا در زندگی‌مان پی نبرده‌ایم و این امر باید نهادینه شود.

وی افزود: گروهی که هر هفته به دیدار خانواده شهدا می‌روند، یک گروه ثابت است و آنها به این موضوع واقف شده‌اند و یقین دارند که شهید در زندگی‌شان اثر دارند و به کار و زندگی‌شان برکت خواهد داد.

معاون فرهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: هنوز ملموس بودن اثربخشی روح معنوی شهدا را بسیاری درک نکرده‌اند. خواص به دلیل عجبی که در وجودشان است، احساس می‌کنند نیاز کمتری دارند؛ درحالی که بزرگان و عرفای ما همیشه یک موعظه‌گر داشته‌اند و واعظ ‌شان آنها را در مسیری هدایت می‌کنند، متأسفانه بسیاری از خواص احساس می‌کنند که در این مسیر ره را دریافته‌اند؛ درحالی‌که ره آن نیست و ما باید در مسیر قرآن به آموزش و تبلیغ قرآن بپردازیم. ماندگاری کار اساتید قرآنی این است که کارشان را با شهدای قرآنی و شهدا گره بزنند.

جامعه قرآنی استقبال مناسبی از خانواده‌های شهدای قرآنی دارند

در ادامه سردار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به استقبال جامعه قرآنی از دیدار با خانواده شهدای قرآنی گفت: جامعه قرآنی بستگی دارد که تا چه اندازه فرهنگ قرآنی را با زبان امروز تبلیغ می‌کنند و استقبال جامعه قرآنی از دیدار با خانواده‌های شهدا بسیار عالیست و قبول ندارم که جامعه قرآنی به خانواده شهدا کم لطفی کرده‌اند. 

وی افزود: استقبال جامعه قرآنی از دیدار با خانواده‌های شهدا بسیار عالی‌ است و قبول ندارم که جامعه قرآنی به خانواده شهدا کم لطفی کرده‌اند.

محافل قرآنی را در منازل خانواده شهدا برگزار کنیم

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود بنیادی، سخنگوی قرارگاه مرکزی سفیران نور اظهار کرد: امروزه مقداری این دیدارها کم‌رنگ شده است و ما نباید کاری کنیم که خانواده‌های شهدا، خدای ناکرده به مرور فراموش کنیم، اگر بتوانیم در این زمینه کاری کنیم تا مدیریتی شود وهمه سازمان‌ها، ارگان‌ها، اقشار مختلف مردم و نهادهای مردمی بتوانند این کار را انجام دهند و هراز گاهی، به دیدار خانواده شهدای محلات خود بروند، این رسم همچون گذشته از سرگرفته می‌شود.

وی افزود: پیشنهادم به جامعه قرآنی است که محافل قرآنی را در منازل خانواده شهدا برگزار کنند. همان محافل که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، این محافل در منازل خانواده‌های شهدا باشند. با این کار هم سری به خانواده‌های شهدا زده‌ایم و هم اینکه محافل قرآنی را برگزار کرده‌ایم.

سخنگوی قرارگاه مرکزی سفیران نور تصریح کرد: ما امروزه شاهد برگزاری محافل قرآنی به صورت هفتگی در مساجد، پایگاه‌ها و حسینیه‌ها هستیم؛ اگر این محافل در منازل خانواده‌های شهدا باشند، استقبال خوبی خواهد شد و سبب تسلای خانواده‌های شهدا می‌شود.

حضور در منازل شهدای قرآنی برکتی در زندگی جامعه قرآنی است

در ادامه محمدحسین فریدونی، مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: دیدارهای جامعه با خانواده شهدای قرآنی بسیار پربرکت است و حتی معتقدم شهدای قربانی منا چون در این دیدارها شرکت می‌کردند از برکت این دیدارها با خانواده‌های شهدا به این توفیق دست یافتند.

وی بیان کرد: پیشنهادم به برگزارکنندگان این است که اهالی فرهنگ، هنر و رسانه وارد این دیدارها شوند و نوع اطلاع‌رسانی برنامه حرفه‌ای‌تر باشد و اگر این کار انجام شود، جذابیت‌هایش بیشتر خواهد بود.

مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: معتقدم هرکسی یکبار به این دیدارها حضور یابد، قطعا مشتری هفتگی خواهد شد. این دیدارها بسیار برکت دارد و برای افراد مؤثر است؛ معتقدم این دیدارها برای تک تک افرادی که می‌آیند، برکات معنوی بسیاری دارد چراکه حضور شهدا را احساس می‌کنند و معنویت و نورانیت آنها بر زندگی‌شان اثرگذار است. این دیدارها سبب می‌شود ذهنیت‌ها عوض شود؛ چراکه شاهد حرف‌ها و گفت‌وگوهایی هستیم که در یک دهه قبل در برخی فعالان قرآنی کمتر شنیده‌ایم.

نفش شهدا باعث برکت زندگی جامعه قرآنی می‌شود

در ادامه قاسم رضیعی، قاری بین‌المللی قرآن  با اشاره به دیدار جامعه قرآنی با خانواده‌های شهدای قرآنی اظهار کرد: زمانی که در این دیدارها حضور می‌یابیم، روحیه می‌گیریم و به نوعی غبار را از روحیات منفی و کج می‌زداییم و خودمان را آماده زندگی بهتر، قرآنی‌‌تر و عجین با عطر و بوی شهدا می‌کنیم.

این قاری بین‌الملل قرآن تصریح کرد: اگر کسی توفیق حضور در این جلسات را نداشته باشد، خودش ضرر می‌کند. معتقدم اگر همین نفس شهدا به ما بخورد، باعث برکت زندگی‌مان می‌شود و این هم شعار نیست، زیرا خودمان از جامعه قرآنی هستیم و مجروح جنگی بود و اگر این خاطرات زنده نشود، قطعا ما مقصریم و ما متضرر خواهیم شد.

وی بیان کرد: اگر مملکت تاکنون آسیبی ندیده به برکت خون شهدا بوده است. هراندازه به خودمان نگاه می‌کنیم که چه کرده‌ایم متوجه می‌شویم که خون شهدا و مملکت را در برابر این گرگ گرسنه اطراف همچون داعش، عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا مسموم کرده‌ایم. باید از خدا بخواهیم توفیق حضور در این دیدارهای را هفتگی داشته باشد.

جامعه قرآنی باید در دیدار با خانواده‌های شهدای قرآنی پیش قدم باشند

درادامه حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور اظهار کرد: تکریم شهدا به عنوان عاملان اصلی قرآن و عمل‌کنندگان واقعی به آیات قرآن یکی از وظایف همه جوامع و مردم کشورمان است؛ به ویژه جامعه قرآنی به عنوان پرچم‌دار تکریم قرآن و عترت باید به دنبال تکریم و تعزیز شهدا و خانواده‌های‌شان باشند.

وی افزود: زمانی که پای صحبت خانواده‌های شهدای قرآنی می‌نشینیم و شهدا را از نزدیک لمس می‌کنیم، متوجه می‌‌شویم که زحمات‌شان چقدر ارزشمند بوده است و ایثارگری‌های‌شان سبب امنیت بیشتر و آرامش همه مردم ما شده است و ما به واسطه حضور شهداست که به سهولت می‌توانیم قرآن را ترویج دهیم و از مفاهیم ناب قرآنی استفاده کنیم.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور تصریح کرد: ما باید بیش از این اهتمام بیشتری نسبت به خانواده‌های شهدای قرآنی داشته باشیم و سعی کنیم زندگی شهدا را بسیار دقیق رسانه‌ای و مستندسازی کنیم. همچنین حضور همه دستگاه‌ها در این دیدارها ضروری است و همه دستگاه‌ها باید در این امر مهم پیش‌قدم و حضور جدی داشته باشند.

شهدا به خاک افتادند تا ملت ما به خاک نیفتند

در ادامه عباس سلیمی، خادم القرآن و معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم‌ حسنی(ع) اظهار کرد: معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم‌ حسنی(ع) معتقد است که برای دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی با خانواده‌های شهدای قرآن می‌توان برنامه‌ریزی مناسبی داشت و به این حرکت عمق بخشید. باید از این مسیر خواسته‌ها و مطالبات برحق شهدای قرآنی را در رابطه با ضرورت حاکمیت ارزش‌های قرآنی بر همه شئون کشور و نظام اعم از تشکیلات اداری، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بحث سبک زندگی رایج در کشور بیان کنیم و امانتدار خون مقدس عزیزانی باشیم که از همه آرزوها و آمال خود گذشتند تا قرآن زنده بماند.

خادم القرآن کشورمان تصریح کرد: در حقیقت شهدا به خاک افتادند تا ملت ما به خاک نیفتند. شهیدان در جبهه‌های نبرد در ارتفاعات غرب کشور به نفس افتادند تا دشمن نفس ما را نتواند ببرد؛ از این رو ما همه وام‌دار و مدیون شهدا و خانواده‌های محترم‌شان هستیم. امیدوارم دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی با خانواده‌های شهدای قرآنی به لحاظ کمی و کیفی توسعه یابد و سازمان‌ها و نهادهای قرآنی در راستای حمایت از این حرکت به میدان بیایند.

سلیمی اظهار کرد: هیچ خانواده شهیدی حاضر نیست عزت خود را در صحنه بگذارد که کسی به آنها هدیه‌ای دهد، اما این منافاتی با این ندارد که هر هفته به دیدار خانواده شهدا برویم. سازمان‌ها و نهادها از محل اعتبارات و بودجه‌هایی که دارند با وزانت به تجلیل از خانواده بپردازند و یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارند.

 گزارشی از زینب رازدشت

انتهای پیام

captcha