لزوم شتاب بخشیدن به امور اجرایی و پزشکی حج 97
کد خبر: 3708494
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
حجت‌الاسلام قاضی عسکر تاکید کرد:

لزوم شتاب بخشیدن به امور اجرایی و پزشکی حج 97

گروه جامعه ــ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم شتاب بخشیدن به امور اجرایی و پزشکی حج 97 تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی هماهنگی و انسجام نیرو‌های دست اندرکار در حوزه حج ضروری است.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه امروز شورای برنامه‎ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با توجه به پرشدن ظرفیت کاروان‌های حج ۹۷، خواستار شتاب بخشیدن به کار‌های فرهنگی، اجرایی و معاینات پزشکی زائران شد و گفت: درشرایط کنونی هماهنگی و انسجام نیرو‌های دست اندرکار در حوزه حج ضروری است.
 
دراین جلسه نحوه تامین ارز و برنامه‎ریزی برای اسکان زائران درمکه مکرمه ومدینه قبل و بعد بررسی شد و سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت باید درکنار یکدیگر کار‌ها را با قوت و استحکام انجام دهند و درتحقق اهداف و برنامه‌های مصوب بکوشند.

همچنین دراین جلسه سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال ازانجام معاینات پزشکی حدود چهل هزار نفر از زائران حج ۹۷ خبر داد و گفت: انتظار می‌رود روند معاینات و اعلام نتایج تا دهم اردیبهشت ماه به پایان برسد.

درادامه این جلسه آقای حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت از سفر آینده خود به عربستان برای مذاکره با وزیر حج این کشور و پیگیری مسایل حج و سفرهفته گذشته در قالب هیئت همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عتبات عالیات گزارشی بیان کرد.

آقای اکبر رضایی معاون حج و عمره نیز افزود: در کارشناسی بررسی آسیب‌های حوزه عتبات کاهش هزینه‌ها و سیاست ارائه خدمات بهتر به زائران در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.
 
انتهای پیام
captcha