انس با قرآن، دلیل احترام مردم به فعالان قرآنی
کد خبر: 3708509
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
قاری اهل زیمبابوه:

انس با قرآن، دلیل احترام مردم به فعالان قرآنی

گروه بین‌الملل - الیاس سعید از زیمبابوه در رشته قرائت سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران شرکت کرده، احترام مردم به قاریان و حافظان قرآن را مرهون انس آن‌ها با قرآن دانست.

انس با قرآن، دلیل احترام مردم به فعالان قرآنی/ ادیت شده

این قاری زیمبابوه‌ای در مصاحبه با ایکنا گفت: احترامی که میان مردم برای فعالان قرآنی وجود دارد مدیون ارتباط آن‌ها با قرآن کریم و معجزه این کتاب آسمانی است.

وی اظهار کرد: خدا در قرآن می‌فرماید «يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ» و خداوند خداوند شأن و منزلت قاریان و حافظان را به واسطه قرآن بالا می‌برد.

الیاس در ادامه به انگیزه خود برای یادگیری قرآن اشاره کرد و گفت: انگیزه اصلی من در یادگیری علوم قرآنی این بوده که پدرم همیشه از اهمیت یادگیری علوم قرآنی می‌گفت و همیشه دلش می‌خواست من یک معلم قرآن شوم و تمام وقتم را صرف آموزش و فعالیت‌های قرآنی کنم.

وی افزود: یک روز به خودم گفتم باید آرزوی پدرم را برآورده کنم، به همین دلیل تلاش زیادی را آغاز کردم تا قرآن را فرابگیرم.

الیاس تصریح کرد: پدرم می‌گفت اگر تو قرآن یاد بگیری حتی پس از مرگ من برایم قرآن می‌خوانی و خدا از تو قبول می‌کند و مرا به درجات عالی در بهشت می‌رساند. این اصلی ترین دلیل من برای یادگیری قرآن است.

وی گفت: برای یادگیری قرآن و پیشرفت گاهی مجبور بودم خانواده و کشورم را ترک کنم و این برایم کار دشواری بوده است. من برای رسیدن به هدفم با چالش‌های بسیاری مواجه شدم،  اما وقتی به هدفم فکر می‌کردم، به اینکه چرا اینهمه سختی می‌کشم و چرا خانواده‌ام را ترک کردم، می توانستم تمام مشکلات را تحمل کنم و به جایی برسم که اکنون می‌بینید.

این قاری 32 ساله که اکنون معلم قرآن و زبان عربی است و در کنار آن مشغول کار تجاری نیز هست، گفت: من 34 شاگرد دارم که به آنها قرآن آموزش می‌دهم و همزمان در مدرسه‌ نیز زبان عربی تدریس می‌کنم.

الیاس تا کنون در مسابقات قرآن زیادی شرکت کرده و از جمله در سال 1388 در رقایت‌های قرآنی ایران حاضر بوده، هرچند تا کنون مقامی کسب نکرده است.

وی در این باره گفت: من در مسابقات داخلی رتبه آوردم اما هیچ‌گاه در مسابقات بین‌المللی موفق به کسب رتبه نشدم. با این حال الحمدلله تجربه‌های زیادی از شرکت در این گونه رقابت‌ها به دست آوردم که به من برای شرکت در مسابقات حاضر کمک بزرگی کرده است.

الیاس در پایان گفتگو آرزو کرد بتواند در زیمبابوه که مسلمانان در آن اقلیت محسوب می‌شوند، یک دارالقرآن تاسیس کند و بتواند برنامه‌هایی مانند آنچه در ایران می‌بیند در آن‌جا راه اندازی کند تا فعالیت‌های قرآنی در این کشور آفریقایی گسترده شود.

وی همچنین گفت: دلم می‌خواهد اسلام را به همه مردم دنیا معرفی کنم و بتوانم با آموزش قرآن زیبایی و معجزات این کتاب آسمانی را به مردم کشور خود وسایر کشورها نشان دهم.

captcha