تغییر برنامه‌های بانوان زائر حج 97/ جلسات رمضانیه حج برگزار می‌شود
کد خبر: 3708631
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
احمدی خبر داد:

تغییر برنامه‌های بانوان زائر حج 97/ جلسات رمضانیه حج برگزار می‌شود

گروه جامعه ــ مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه از برگزاری همایش زائران و معینه‌های حج 97 در شهر قم خبر داد و گفت: جلسات رمضانیه ویژه حجاج و زائران حج برگزار می‌شود.

همایش روحانیان و معینه‌های حج پنج‌شنبه برگزار می‌شود/ تغییر برنامه‌های بانوان زائر

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ به بیان آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی حج 97 پرداخت و اعلام کرد: روحانیان کاروان‌های حج تعیین و اعلام شده‌اند و معین‌ها نیز مشخص شده‌اند.

وی اعلام کرد: همایش سراسری روحانیان و معینه‌های حج 97 روز پنج‌شنبه هفته جاری (ششم اردیبهشت ماه) در جامعه‌الزهراء قم با حضور حجت‌الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود.

تعداد آقایان زائر حج 97 بیشتر است

حجت‌الاسلام احمدی افزود: مجموع کسانی که به عنوان روحانی و دستیار روحانی و معینه در حج حضور خواهندداشت حدود 850 نفر هستند که از این تعداد 180 نفر بانوی معینه و مسئول در حج حضور دارند. سال گذشته تعداد بانوان زائر حج بیشتر بود اما امسال تعداد آقایان زائر بیشتر است.

برنامه‌ها امسال متفاوت‌تر است

مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه با اشاره به تغییراتی که در وضعیت جهان اسلام و البته کشور عربستان ایجاد شده است، گفت: بر این اساس سال گذشته نیز برنامه‌های متفاوتی نسبت به گذشته اجرا و امسال نیز از تجربه سال گذشته که اولین سال بعد از تعطیلی حج بود استفاده کردیم و شکل اجراها را تغییر داده و بیشتر به سمت اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت کاروان‌ها و مجموعه‌ها رفتیم.

وی از ایجاد تغییراتی در برنامه‌های فرهنگی بانوان نیز خبر داد و گفت: در حج سال جاری برخی از هتل‌های بزرگی که جمعیت کاروان‌ها در آنجا زیاد است مبلغه برای پاسخگویی به نیاز بانوان زائر حضور خواهد داشت. در جلسات آموزشی در داخل ایران نیز علاوه بر برنامه‌های مشترک برنامه‌های ویژه‌ای برای بانوان دیده شده که با حضور معینه و پزشک متخصص بانوان مطالب ویژه بانوان به آنها آموزش داده‌ می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: برای زائرانی که تحصیلات پایین‌تر دارند نیز جلسات اضافه دیده شده تا آموزش‌های بیشتری ببینند. آموزش‌های مجازی و تهیه برنامه‌های آفلاین و آنلاین نیز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: آموزش‌های کاروان‌ها آغاز شده اما بعد از ماه رمضان در همه شهرهای بزرگ و مراکز استان جلسات متمرکز شروع می‌شود.

جلسات رمضانیه حج برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه از برگزاری جلسات رمضانیه ویژه حجاج و زائران حج نیز خبر داد و گفت: این برنامه سال‌ قبل در برخی از استان‌ها از جمله مشهد (پنج تا 10 شب) برگزار شد اما متأسفانه در تهران برگزار نشد اما امسال قرار شده جدی‌تر برگزار شود.

وی در پایان گفت: محور این جلسات تفسیر آیات حج، اسرار حج، دعا و نیایش است و با توجه به اینکه حجاج سال‌‌های قبل و زائران سال جاری و خانواده‌هایشان حضور می‌یابند جلسه پرمعنویتی است.

انتهای پیام

captcha