بزرگداشت شهید مرتضی مطهری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
کد خبر: 3708713
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
در فریمان برگزار می‌شود؛

بزرگداشت شهید مرتضی مطهری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

گروه اجتماعی ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال مراسم بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ١٢ اردیبهشت‌ماه در فریمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدسعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، صبح امروز چهارم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری مراسم بزرگداشت شهید مرتضی مطهری که در اداره کل ارشاد خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه ستاد بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری از سال‌های پیش به ریاست امام جمعه این شهرستان و عضویت فرماندار و دیگر دستگاه‌های عضو در فریمان شکل گرفته است، اظهار کرد: امسال مراسم بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری  با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ١٢اردیبهشت‌ماه در فریمان برگزار می‌شود.
حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت شهید مرتضی مطهری
وی ادامه داد: امسال بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فریمان برگزار می‌شود.
سرابی تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از شخصیت‌های شاخص فرهنگی حوزوی و علمی هستند که به ایراد سخن خواهند پرداخت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: علاوه بر برنامه‌های متنوع دیگر، نمایشگاه فرهنگی فریمان که در خصوص آشنایی با آداب و رسوم و ظرفیت‌های توسعه این شهرستان است، نیز برگزار می‌شود.
در ادامه این نشست مطبوعاتی حجت‌الاسلام محمد حسین ایزدی، امام جمعه شهرستان فریمان با اشاره به اینکه زادگاه این علامه شهرستان فریمان است،‌ اظهار کرد: زادگاه این شهید والا مقام فریمان است ولی این علامه بزرگوار متعلق به تمام جامعه اسلامی است.
تجلیل از راه و شیوه زندگی شهید مطهری
وی با بیان اینکه آثار شهید مطهری باعث آشنا شدن بسیاری از افراد به دین اسلام می‌شود، ادامه داد: شهید مطهری الگوی زیبایی برای همگان بوده است لذا تجلیل از این شخصیت بزرگ، فقط تجلیل از شخصیت علمی و معنوی ایشان نیست بلکه تجلیل از راه و شیوه زندگی این علامه است.

ایزدی با تأکید بر اینکه هدف از این همایش بیان زوایای شخصیتی شهید مرتضی مطهری است، ابراز کرد: این شهید والا مقام در سال 1311 به حوزه علمیه مشهد آمدند و به توصیه پدر چهار سال در حوزه علمیه به تحصیل پرداختند و در سال 1319 راهی قم شدند.
تعبد یکی از عوامل موفقیت شهید مطهری
امام جمعه شهرستان فریمان با اشاره به اینکه شهید مطهری شخصیت علمی و مجاهدی داشتند، عنوان کرد: رمز موفقیت شهید مطهری را می‌توان در دو عامل جستجو کرد، اولین عاملی که امام خمینی(ره) نیز موفقیت به آن اذعان داشتند، تعبد و توجه شهید نسبت به عبادت و بندگی خداوند بود که این عامل می‌تواند رمز موفقیت همگان نیز باشد.
زمان شناسی دومین عامل موفقیت شهید مطهری
وی دومین عامل موفقیت شهید مطهری را زمان شناسی وی عنوان کرد و گفت: شهید مرتضی مطهری از زمان شناسان خوب عصر خود بودند، به طوری که حدود 60 اثر در 114 جلد کتاب از ایشان جاودان مانده است.
ایزدی با اشاره به سخنان رهبری در مورد شهید مطهری، بیان کرد: رهبری در مورد شخصیت شهید مطهری می‌فرمایند:« ایشان در طهارت روح، قوت ایمان و قدرت بیان کم‌نظیر بودند».
آغاز به کار ستاد مردمی بزرگداشت شهید مطهری از سال 85
امام جمعه شهرستان فریمان با تأکید بر اینکه رهبری، شهید مطهری را یکی از معماران بزرگ انقلاب می‌دانستند، افزود: ستاد مردمی بزرگداشت شهید مرتضی مطهری از سال 85 فعالیت خود را شروع کرده و توانسته تا به امروز در جهت تبیین شخصیت شهید مطهری گام‌های خوبی را بردارد.
در ادامه این نشست عباسعلی صفایی، فرماندار شهرستان فریمان، با بیان اینکه امسال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت شهید مطهری حضور خواهند داشت، اظهار کرد: در مراسم بزرگداشت شهید مطهری باید از نظر بعد فرهنگی و رسانه‌ای نسبت به سال گذشته متفاوت باشیم.
وی با بیان اینکه فریمان یکی از قطب‌های فرهنگی استان است، ادامه داد: 300 هنرمند در 18 تشکل هنری در زمینه ارتقای سطح فرهنگی شهرستان آثار خوبی را به جا گذاشته‌اند.
برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی در کنار مراسم بزرگداشت شهید مطهری
صفایی با تأکید بر اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنران ویژه در مراسم بزرگداشت شهید مطهری است، عنوان کرد: در کنار این مراسم که در مصلی فریمان برگزار خواهد شد نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی شهرستان در حوزه گردشگری و همچنین ترویج و تحقق شعار سال نیز برگزار می‌شود.
فرماندار شهرستان فریمان با اشاره به اینکه شهید مطهری یک خیر بزرگ فرهنگی بوده است، افزود: امروزه با توجه به هجمه‌های سنگین فرهنگی دشمن، آثار شهید مطهری می‌تواند داروی شفا بخش برای نسل امروز باشد.
برنامه‌های صدسالگی شهید مطهری در سال آینده متفاوت‌تر خواهد بود
صفایی با اشاره به اینکه سال آینده شهید مطهری صدساله خواهد شد، از همین رو برنامه‌های ویژه‌ای نسبت به امسال برگزار خواهد شد، ادامه داد: تمام سعی و تلاش ما بر ارتقای فرهنگی شهرستان است و باید فرهنگ ایثار، شهادت و معارف دینی را در جامعه نهادینه کنیم.
افتتاح پروژه گازرسانی به 51 روستای فریمان همزمان با بزرگداشت شهید مطهری
فرماندار شهرستان فریمان با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت شهید مطهری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان رضوی خواهد بود، افزود: در حاشیه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افتتاح پروژه گازرسانی به 51 روستا و دیدار با اصحاب فرهنگی را نیز در برنامه خواهیم داشت.
در پایان این نشست حسن رجبی، دبیر کمیته ستاد مردمی بزرگداشت شهید مرتضی مطهری، با بیان اینکه این ستاد با ریاست امام جمعه شهرستان و قائم مقامی فرماندار در قالب هشت کمیته از سال 85 برنامه‌های خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: چکیده نویسی آثار شهید مطهری، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در خصوص شخصیت و جایگاه شهید، برگزاری مسابقات ورزشی جام شهید مطهری، مسابقات رکاب‌زنی از زادگاه تا آرامگاه، مسابقات وبلاگ‌نویسی از ولادت تا شهادت شهید مطهری در دانشگاه‌های آزاد و دولتی و حوزه علمیه از جمله برنامه‌های ستاد در بزرگداشت مقام شهید مرتضی مطهری بوده است.
وی با بیان اینکه منزل شهید مطهری هر ساله میزبانان میهمانان ویژه‌ای است، گفت: امسال نیز منزل این علامه میزبان دانش آموزان و دانشجویانی است که از سراسر استان برای بازدید از این منزل به فریمان عازم هستند.
انتهای پیام

captcha