موسیقی قرآن بر دل می‌نشیند
کد خبر: 3708748
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
قاری روشندل مالزیایی و نفر اول رشته قرائت قرآن کریم:

موسیقی قرآن بر دل می‌نشیند

گروه بین‌الملل – قاری و حافظ روشندل مالزیایی و نفر اول رشته قرائت قرآن کریم که با موسیقی نیز آشنایی دارد، در مقایسه با موسیقی بشر و موسیقی قرائت قرآن کریم گفت: موسیقی قرآن به دل انسان می‌نشیند اما موسیقی بشری را ممکن است همه دوست نداشته باشند.

 نوای موسیقی قرآن بر دل می‌نشنید - عکس؟؟

محمد قائم نیزار سریمی که به نمایندگی از مالزی در مسابقات بین‌المللی قران نابینایان در تهران شرکت کرده، در گفتگو با ایکنا گفت: از کودکی کیبورد می‌نوازم و نواختن آن را بدون معلم یاد گرفتم. فقط گوش می‌دادم و می‌نواختم.

وی افزود: باید بگویم موسیقی الهی از موسیقی بشری به مراتب بهتر است. می‌دانید چرا؟ چون موسیقی کلام خداوند بر دل انسان می‌نشیند و آن را جلا می‌دهد، اما موسیقی ساخت بشر را خیلی‌ها دوست دارند و خیلی‌ها هم می‌شنوند ولی نمی‌پسندند. کسی که قرآن را بشنود و درک کند می‌داند که من چه می‌گویم.

این قاری و حافظ 20 ساله به طور مادرزادی نابینا به دنیا آمده است و فقط با یکی از چشمانش دید بسیار محدودی دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که چگونه قرآن را حفظ کرده، گفت: اول یک آیه را به کمک نسخه‌ای که به خط بریل چاپ شده،  می‌خواندم و سپس چندین بار آن را تکرار می‌کردم تا بتوانم کل قرآن را حفظ کنم. 

سریمی از برگزاری مسابقاتی که مختص نابینایان است ابراز خرسندی کرد و گفت: فرصتی که در اختیار ما گذاشته شده مغتنم است و ما می‌توانیم در این رقابت‌ها استعداد و توانایی خود در زمینه قرائت و حفظ قرآن را بروز دهیم.

وی که دانشجوی مطالعات قرآنی است،  قصد دارد در آینده معلم قرآن و معلم زبان شود و زبان‌های عربی و انگلیسی را آموزش دهد.  

این قاری جوان در زمینه تجربه شرکت در رقابت‌های قرآن، گفت: در مسابقات داخلی مالزی که سال گذشته در سطح کشوری برگزار شد، مقام سوم را کسب کردم.

وی افزود: به غیر از این در مسابقات کشور برونئی در جنوب شرقی آسیا نیز شرکت کردم و آنجا هم مقام سوم را کسب کردم.

سریمی مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان که در ایران برگزار می‌شود را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: این  برنامه  فرصتی برای روشندلان فراهم کرده است تا بتوانند در مسابقه‌ای بزرگ شرکت کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که در طی روز چقدر با قرآن مأنوس است، گفت: قرآن خواندن برای من زمان مشخصی ندارد. هر روز کتاب خدا را باز می‌کنم و شروع به قرائت می‌کنم. گاهی اصلاَ متوجه نمی‌شوم زمان چطور سپری شده است.

 انتهای پیام

captcha