کارنامه درخشان 40 ساله سردار فضلی/او مصداق شهید زنده است
کد خبر: 3708791
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
سردار رحیم صفوی:

کارنامه درخشان 40 ساله سردار فضلی/او مصداق شهید زنده است

گروه جهاد و حماسه ــ دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به کارنامه درخشان 40 ساله سردار فضلی گفت: او مصداق آیه قرآن و شهید زنده است.

کارنامه درخشان 40 ساله سردار فضلی/او مصداق شهید زنده است
به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار سرلشکر پاسدار یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز 4 اردیبهشت‌ماه در مراسم تجلیل از یک دهه تلاش و مجاهدت سردار فضلی گفت: حدود ۴۰ سال است که از نزدیک با سردار پر افتخار اسلام سردار علی فضلی» آشنا هستم. اگر از من بخواهند که چند کلمه درباره وی بگویم، می‌گویم که سردار فضلی مصداق «و منهم من ینتظر» و شهید زنده است.
وی افزود: همچنین اگر از من بخواهند که سربازی را برای امام زمان(عج) معرفی کنم، سردار علی فضلی را معرفی می‌کنم؛ چرا که وی امتحان خود را در سربازی نائب امام زمان(عج) پس داده است و وی از جمله کسانی است که در زمان امام خمینی(ره) از ایشان اطاعت کرد و امروز از رهبری تبعیت می‌کند، یعنی سرباز امام زمان(عج) هستند؛ چرا که سربازی امام از این مسیر می‌گذرد.
سردار رحیم صفوی ادامه داد: از عوامل اقتدار یک کشور نخبگان، دانشمندان و اندیشمندان یک کشور هستند که می‌توانند کشور را به رفاه و آبادانی و اقتدار برسانند. از جمله عوامل قدرت، فرماندهان عالی نظامی هستند که وقتی کشور و انقلاب به خطر می‌افتد، نظام و انقلاب را نجات می‌دهند. زمانی که سیاستمداران نمی‌توانند از هجوم یک کشور جلوگیری کنند، این فرماندهان نظامی هستند که کشور را نجات می‌دهند.
وی در ادامه بیان کرد: سردار فضلی انسانی است که در اندیشه و تفکر قرآن‌محور، خدامحور و ولایت‌محور است و در اعتقاداتش محکم بوده و یک انسان بسیجی و مردم‌دار و مردم‌یار است و در عملکرد 40 ساله خود کارنامه درخشانی دارد. همچنین شهید زنده‌ای است که در 21 اسفند سال 59 در بیمارستان بود، من به عیادت سردار فضلی رفتم که بر اثر ترکشی که به پشت سرش اصابت کرده بود، بینایی چشمش را از دست داده بود و وقتی من به او سلام کردم، از صدایم مرا شناخت. خداوند ایشان را برای ما حفظ کرد. در بهمن سال ۶۴ نیز موشک در کنارش منفجر شد و یک چشمش از حدقه بیرون آمد؛ اما خداوند، باز او را حفظ کرد تا اسوه و الگویی برای جوانان امروز و فردای کشور باشد.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: من و سردار فضلی، بسیجیان و مجاهدان ایران و ارتشیان و سپاهیان عهد بستیم تا سر حد جان از بلاد اسلامی و میهن اسلامی و ولایت فقیه دفاع کنیم.

سردار فضلی: امروز همه ظرفیت‌ها در خدمت راهیان نور قرار گرفته است

سردار علی فضلی در ادامه این مراسم گفت: ما در لشکر حضرت سیدالشهدا(ع) در عملیات والفجر هشت، ۱۴ فرمانده را به رزمندگان انتخاب و مشخص کردیم تا در صورت شهادت و مجروحیت فرمانده نفر بعدی فرمانده شود؛ اما همه آنها تا پایان عملیات یا شهید و یا مجروح شدند و همه آنها برای معامله با خدا آمده بودند.
وی ادامه داد: ما به این فکر کردیم که خواست مقام معظم رهبری چیست و دیدیم نزد ایشان دو موضوع در پازل فرهنگی برجسته است؛ اول کار برای شهدا و دیگری راهیان نور است که مورد توجه نائب امام زمان(عج) بود و همه نهادها و سازمانها تجمیع شدند و ۴۰۰ هزار نفر زائر راهیان نور در سال ۸۴ به حدود ۷ ملیون نفر در حال حاضر رسیده است که تعداد زیادی در این راه وظیفه راویت‌گری و خدمت‌رسانی زائران را برعهده دارند؛ چرا که در این راستا 47 هزار خادم، 25 هزار راوی، 26 هزار روحانی و 76 هزار مدیر کاروان راهیان نور در این عملیات فرهنگی مشارکت دارند.
وی یادآور شد: امروز همه ظرفیت‌ها در خدمت راهیان نور قرار گرفته و همه سازمان‌ها، نهادها، ادارات، اساتید و معلمان در این امر مهم شریک هستند.
یادآور می‌شود، در این مراسم همچنین سردار محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه دران دفاع مقدس، سردار مرتضی قربانی از فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و سردار فروتن رئیس دفتر سرلشکر باقری حضور داشتند.

سرلشکر باقری از یک دهه تلاش سردار فضلی قدردانی کرد
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی از مجاهدت‌ها و تلاش‌های سردار فضلی در راستای ترویج و گسترش راهیان نور تجلیل کرد.
 سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در مراسم تجلیل از سردار فضلی که پیش از ظهر امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، این پیام را قرائت کرد.
در این پیام آمده است:
راهیان نور، این حرکت موفق که چند سالی است در کشور راه افتاده و روز به روز بحمدالله توسعه پیدا کرده است یکی از جلوه‌های پاسداشت دوران دفاع مقدس است. (حضرت امام خامنه‌ای عزیز)
برادر ارجمند سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی
با سلام و تحیات الهی؛
خدای بزرگ را شاکریم در برهه حساس تاریخ معاصر که «جاهلیت مردن» نام گرفته است و جبهه کفر و استکبار جهانی، با تمام توان و امکانات در برابر جمهوری اسلامی و ملت مقتدر ایران صف‌آرایی کرده‌اند، با امدادهای غیبی الهی و بهره‌مندی از نعمت ولایت، بصیرت، پایداری و عمل انقلابی، ملت سلحشور ایران را پرچمدار ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی در سراسر گیتی قرار داده است.
بی‌شک در این مقطع تاریخی یکی از پشتوانه‌های پیروزی‌بخش ملت ایران، ثروت ناب ملی هشت سال دفاع مقدس می‌باشد و امروز فن‌آوری راهیان نور به مثابه‌ عنصری بازدارنده و هویت‌بخش در برابر دشمنان به عامل استحکام و استمرار روح جهاد، مقاومت و سلحشوری در جامعه و نقطه اتصال و پیوند نسل‌های جوان و آینده‌ساز امروز کشور با فرهنگ و ارزش‌های تعالی‌بخش آن دوران پرافتخار و آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) شهیدان گرانقدر تبدیل شده است.
اینک که با الطاف خداوندی، تداوم خدمت و نقش‌آفرینی برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سنگر دیگری برای شما رقم خورده است، لازم می‌دانم به مصداق کلام شریفه‌ «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» از مجاهدت‌ها و تلاش‌های مخلصانه و صادقانه جناب‌عالی در ترویج و گسترش حماسه عظیم راهیان نور به عنوان جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور قدردانی و سپاسگزاری نمایم.
موفقیت و سربلندی‌تان را در ادامه‌ خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کسوت پاسداری و جانبازی، تحت عنایات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) از ذات اقدس ربوبی مسئلت دارم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
سرلشکر پاسدار محمد باقری


انتهای پیام

captcha