حکم دادگاه مرتبط با ملک امامزاده عبدالله(ع) حسن آباد است نه هویت آن
کد خبر: 3708833
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲
اوتارخانی تصریح کرد:

حکم دادگاه مرتبط با ملک امامزاده عبدالله(ع) حسن آباد است نه هویت آن

گروه جامعه: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری با بیان اینکه طرح دعوا صرفا مرتبط با ملک آستان امامزاده عبدالله بوده است و ارتباطی با ماهیت امامزاده مدفون ندارد، تصریح کرد: حکم دادگاه مبتنی بر موجه نبودن هویت امامزاده نیست بلکه صرفا شامل ملک می‌شود.

حکم دادگاه مرتب با ملک امامزاده عبدالله(ع) حسن آباد است نه هویت آن

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید اوتارخانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری در گفت‌وگو با ایکنا، در واکنش به  اظهارات مصطفی ترک همدانی، وکیل دادگستری که از جمع کردن یک امامزاده جعلی در حسن آباد فشافویه خبر داده بود، اظهار کرد: امامزاده عبدالله(ع) مدفون در روستای قلعه نو بخش حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری از دیرباز مورد علاقه و زیارت ساکنان محل بوده است و بسیاری از اهالی قدیمی این روستا بستگان خود را در مکان این امامزاده دفن کرده‌اند.

وی ادامه داد: حدود پنج یا شش سال قبل دامداری واقع شده در جنب این آستان ادعا کرد که این ملک جزو دامداری است و طرح دعوای خود را به دادگاه ارائه داد و با وجود مستندات موجود دادگاه بخش اعتنایی به این قضیه نکرد و حکم به نفع دامداری می‌دهد. فرایند قضایی تا روزهای اخیر ادامه داشته است و طی روزهای گذشته قطعی شده است.

حجت‌الاسلام اوتارخانی با بیان اینکه طرح دعوا صرفا مرتبط با ملک امامزاده بوده است و ارتباطی با ماهیت امامزاده مدفون ندارد، تصریح کرد: حکم دادگاه مبتنی بر موجه نبودن هویت امامزاده نیست بلکه صرفا شامل ملک می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری با اشاره به اینکه در سال 94 درب بقعه امامزاده عبدالله(ع) پس از پنج سال بر روی مردم و دوستداران اهل بیت(ع) در روستای قلعه نو بخش حسن آباد فشافویه بازگشایی شده بود، اظهار کرد: در یک برهه زمانی درب این امامزاده به صورت غیرقانونی و با زد و بندهای صورت گرفته با دادگاه منطقه بسته شد. اما از سال 94 تا کنون درب امامزاده به روی مردم باز بوده است.

انتهای پیام

captcha