شوخی دو وزیر و تلاوت‌های گوش‌نواز فینالیست‌ها
کد خبر: 3708931
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
گزارش ایکنا از روز پنجم مسابقات بین‌المللی قرآن؛

شوخی دو وزیر و تلاوت‌های گوش‌نواز فینالیست‌ها

گروه مسابقات ــ در آخرین روز از رقابت‌های سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران 10 قاری تلاوت نهایی خود را انجام دادند و آخرین تلاش‌های خود برای کسب رتبه در این مسابقات را انجام دادند. در این روز همچنین دو وزیر دولت دوازدهم در سالن اصلی مسابقات حضور یافتند.

از حضور وزرای ارشاد و آموزش و پرورش تا تلاوت های گوش نواز فینالیست ها

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ رقابت های سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران سرانجام شامگاه امروز چهارم اردیبهشت ماه پایان یافت تا شرکت کنندگان و فینالیست های رشته قرائت تحقیق لحظات پر التهابی را تا زمان اعلام نتایج پشت سر بگذارند.
در این روز و در نوبت صبح رقابتی برگزار نشد؛ چرا که در نوبت بعدازظهر باید فینالیست های رشته قرائت در نقش پایان دهنده مسابقات این دوره از رقابت ها ظاهر می شدند.
در این روز ابتدا 9 قاری به عنوان فینالیست های رشته قرائت معرفی شدند که در نهایت به دلیل اعتراض نماینده کشور اندونزی تعداد حاضران در فینال به 10 نفر رسید. قرعه نوبت تلاوت این شرکت کنندگان و زمان قرعه کشی آن ساعت 16 برگزار شد.

شوخی وزرای ارشاد و آموزش و پرورش و تلاوت‌های گوش‌نواز فینالیست‌ها
زمان قرعه کشی این مسابقات 10 فینالیست رقابت ها هر کدام با پوشش بومی کشور خود در جایگاه حضور یافتند و قرعه های خود را انتخاب کردند تا به این ترتیب یکی از ناب ترین تصاویر این دوره از مسابقات در حالی که هر 10 شرکت کننده با لباس بومی منطقه خود حضور یافته بودند، بر صفحات نمایشگرهای تعبیه شده در سالن نقش ببندد. تصاویری که می تواند سال ها بعد جزئی جدانشدنی از تیزر مسابقات باشد.
از نکات جالب قرعه کشی نوبت تلاوت ها، انتخاب قرعه اول – به عنوان اولین فینالیست است که باید تلاوت خود را انجام دهد - توسط سیدمصطفی حسینی بود. پیش از او مصطفی اصفهانیان نیز روز گذشته و در فینال رشته حفظ کل قرآن کریم به عنوان اولین فرد به روی جایگاه رفت. سیدمصطفی حسینی قبلاً اعلام کرده بود که از لباس طراحی شده توسط طراح معروف ایرانی در فینال مسابقات استفاده خواهد کرد که این کار صورت نگرفت. به نظر می رسد وی استفاده از این لباس را به تلاوت در محضر مقام معظم رهبری موکول کرده است.

شوخی وزرای ارشاد و آموزش و پرورش و تلاوت‌های گوش‌نواز فینالیست‌ها
در زمان برگزاری فینال مسابقات نماینده ولی فقیه در استان قزوین و مدیر کل اوقاف و امور خیریه این استان برای روحیه دادن به سیدمصطفی حسینی، قاری استان قزوین در سالن حضور یافته بودند.
اجرای دو نماینده ایران و افغانستان بیشترین تشویق ها در روز پایانی مسابقات را به خود اختصاص داد. تعداد افغان های حاضر در سالن مسابقات کم از ایرانی های حاضر در سالن نبود به طوری که گویی نماینده کشور افغانستان در کشور خود تلاوت می کند. رقابت این دو برای کسب رتبه بسیار نزدیک خواهد بود. این دو بیشترین تشویق ها را از تماشاگران گرفتند.
رئیس بنیاد مستضعفان از جمله مهمانان روز پایانی مسابقات بود. همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سالن مسابقات حضور یافت و برای لحظاتی نیز به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در صحبت های خود به بیان رویکردهای قرآنی جمهوری اسلامی در دهه پنجم انقلاب اشاره کرد.

شوخی وزرای ارشاد و آموزش و پرورش و تلاوت‌های گوش‌نواز فینالیست‌ها
در ادامه نیز وزیر آموزش و پرورش برای لحظاتی در سالن مسابقات حضور یافت. لحظه ورود وزیر آموزش و پرورش با لحظه ترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان شد و این دو همدیگر را در بخش مهمانان ویژه ملاقات کردند. شوخی جالب وزیر آموزش و پرورش با گفتن «جاء الحق و زهق الباطل» برای لحظاتی خنده وزیر و همراهان این دو را به دنبال داشت.
مسابقات بین‌المللی قرآن ایران سرانجام قبل از اذان مغرب به کار خود پایان داد و همه در انتظار اعلام نتایج به گمانه زنی در مورد برگزیدگان این دوره از مسابقات پرداختند.

انتهای پیام

captcha