استقبال آقایان از مشاوره مجازی بهزیستی/ اهم مشکلات؛ مسائل ازدواج و تربیت کودک
کد خبر: 3708940
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱
مرادی عنوان کرد:

استقبال آقایان از مشاوره مجازی بهزیستی/ اهم مشکلات؛ مسائل ازدواج و تربیت کودک

گروه جامعه ــ مسئول طرح مشاوره در فضای مجازی سازمان بهزیستی با اشاره به استقبال بیشتر آقایان از دریافت مشاوره در فضای مجازی، گفت: به دلیل گمنام بودن آقایان بیشتر ترجیح می‌دهند از این سامانه استفاده کنند.

استقبال آقایان از مشاوره مجازی بهزیستی/ مشکلات: روابط احساسی و مسائل جنسی

مهشید مرادی، مسئول طرح مشاوره در فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور و کارشناس دفتر مشاوره این سازمان در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه در ایران حدود هفت سال است که مشاوره مجازی صورت می‌گیرد، گفت: البته این نوع مشاوره در دنیا سابقه بیشتری دارد و حدود 16 سال است که در دنیا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سایر کشورها ارائه مشاوره روانشناسی به افراد به صورت‌های چت، ارائه مشاوره تصویری، مشاوره آنلاین و آفلاین صورت می‌گیرد اما در سازمان بهزیستی این نوع مشاوره فقط به صورت آفلاین انجام می‌شود.

مرادی ضمن اظهار امیدواری از اینکه در آینده بتوان مشاوره آنلاین را نیز به خدمات ارائه شده اضافه کرد، گفت: استقبال خوبی از مشاوره در فضای مجازی صورت گرفته است و علی رغم اینکه تبلیغ یا معرفی برای این پایگاه اطلاع رسانی صورت نگرفته است، اما مخاطبان زیادی از آن استفاده می‌کنند.

مراجعه آقایان به سامانه مشاوره مجازی بیشتر است

وی ادامه داد: خانم‌ها بیشتر برای دریافت مشاوره از خط 1480 (مشاوره تلفنی بهزیستی) استفاده می‌کنند، به مشاوره حضوری هم بیشتر خانم‌ها مراجعه می‌کنند اما مخاطبان و متقاضیان مشاوره مجازی بیشتر آقایان هستند و از این نوع مشاوره آقایان بیشتر استقبال کرده‌اند، البته تعداد جوانانی که به این سایت مراجعه می‌کنند هم بسیار زیاد است.

مسئول طرح مشاوره در فضای مجازی بهزیستی دلیل مراجعه کمتر آقایان به مشاوره حضوری را خصوصیات جنسیتی آنها عنوان کرد و گفت: در مشاوره مجازی گمنامی کامل وجود دارد، به همین دلیل برای آقایان این نوع مشاوره راحت‌تر است. افرادی که دسترسی به مشاور ندارند یا معلولیت داشته و امکان تردد و حضور در دفاتر مشاوره را ندارند و ... نیز به راحتی می‌توانند از این نوع مشاوره استفاده کنند.

مشکلات پیش از ازدواج و روابط عاشقانه بیشترین سؤال مشاوره مجازی

وی بیشترین مشکل مطرح شده از سوی مردم در این سامانه را مشکلات پیش از ازدواج، روابط احساسی و عاشقانه و مشکلاتی که در این زمینه با آن مواجه شده‌اند، روابط با همسر، مشکلات جنسی و تربیت کودک عنوان کرد.

مسئول طرح مشاوره در فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه لازم است خدمات این سامانه افزایش یابد، گفت: در حال حاضر ارائه خدمات به صورت آفلاین و تعداد مشاوران ما محدود است، اما در نظر داریم سایت جدیدی طراحی کنیم؛ حتی لازم است تعداد مشاوران افزایش یافته و اپلیکیشن تلفن همراه هم طراحی شود تا هر کسی از هر جایی از طریق تلفن همراه بتواند مشاوره دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه این مشاوره رایگان و محرمانه است، گفت: برای دریافت مشاوره مجازی باید وارد سامانه http://moshaver.behzisti.ir  شده و ثبت نام صورت گیرد. پس از ثبت نام فرد باید یک آدرس ایمیل به سامانه بدهد و پس از تأیید سامانه اطلاعات اولیه مثل جنسیت خود را اعلام و سؤال خود را مطرح کند و مشاور خود را بر اساس اینکه چه مشکلی دارد انتخاب کند، تا مشاور مورد نظر سؤال را دریافت و پاسخ را ارائه دهد.

مرادی در پایان گفت: در سامانه ما مراکز مشاوره تلفنی، حضوری، کتاب‌ها و مجلات مرتبط و ... نیز معرفی شده است که علاقه‌مندان می‌توانند استفاده کنند.

 انتهای پیام

captcha