سطح ضعیف برخی شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن در رعایت وقف و ابتدا
کد خبر: 3708942
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
داور تونسی عنوان کرد:

سطح ضعیف برخی شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن در رعایت وقف و ابتدا

گروه بین‌الملل ـ الهادی روشو، داور تونسی رشته وقف و ابتدا در سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در تهران تصریح کرد: برخی شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در رعایت وقف و ابتدا ضعیف بودند.

سطح ضعیف برخی شرکت‌کنندگان در رعایت وقف و ابتدا 

الهادی روشو، داور تونسی بخش وقف و ابتدا در سی‌ و پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا در ارتباط با سطح شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات به ویژه در زمینه رعایت وقف و ابتدا تصریح کرد: من نخستین بار نیست که برای داوری مسابقات به ایران آمده‌ام، اما سطح مسابقات امسال بسیار بالاتر از سال‌های گذشته بود، اگرچه برخی از شرکت کنندگان در رعایت وقف و ابتدا ضعیف بودند.

وی با اشاره به این که همه کسانی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند، میهمان هستند و هیچ کس را نمی‌توان به دلیل شرکت در مسابقه با آمادگی پایین ملامت کرد، گفت: من پیشنهاد می‌دهم یک گزینش قوی اولیه در ارتباط با شرکت‌کنندگان انجام شود تا نفرات برگزیده با آمادگی بسیار بالا برای شرکت در مسابقات انتخاب شوند تا شاهد اجراهای بسیار قوی‌تر باشیم.

الهادی روشو با بیان این که وقف و ابتدا مسئله‌ای‌است که معمولا عموم مردم در هنگام تلاوت قرآن رعایت نمی‌کنند و فرد هر جا که قادر به ادامه تلاوت آیه نباشند، وقف می‌کنند، گفت: قاریان و کسانی که در مسابقات شرکت می‌کنند، حرفه‌ای‌تر هستند و باید توجه جدی به این مسائل داشته باشند، بنابرین تنها راه حل این مشکل، اجرای مسابقات گزینشی است تا سبب شود سطح مسابقات بالاتر برود.

الگوبرداری از مسابقات ایران در تونس

این داور تونسی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو تصریح کرد:  من تاکنون در کشورهای مختلفی به عنوان داور در مسابقات بین‌المللی قرآن حضور داشته‌ام، اما مسابقات ایران واقعا از جوانب مختلف همواره متمایز بوده و ما اکنون در تونس از تجربیات ایران در اجرای جایزه بین‌المللی قرآنی تونس در بخش‎های داوری، اجرا و سازماندهی مسابقات الگوبرداری کرده‌ایم.

سطح ضعیف برخی شرکت‌کنندگان در رعایت وقف و ابتدا

 الهادی روشو در ارتباط با برگزاری سومین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه روشندلان و نقش آن در تقویت روحیه این قشر از جامعه گفت: این مسابقات رخداد بسیار مهم و ارزشمندی است، اما به نظر من برگزاری این مسابقات در حاشیه رقابت‌های بین‌المللی قرآن ایران کار درستی نیست، زیرا نابینایان شرایط و نیازهای ویژه خود را دارند و قرار دادن آنها در کنار کسانی که از نعمت بینایی برخوردار نیستند، امر پسندیده‌ای نیست.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقه‌ای ویژه نابینایان از اهمیت خاصی برخوردار است و من امیدوارم دیگر کشورها نیز از این اقدام جمهوری اسلامی ایران الگوبرداری و رقابت‌های قرآنی ویژه این قشر از جامعه برگزار کنند.

سطح ضعیف برخی شرکت‌کنندگان در رعایت وقف و ابتدا

 

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: رقابت‌های بین‌المللی قرآن جایزه تونس و مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مراکش، الجزایر، اردن از جمله رویدادهای بین‌المللی قرآنی به‌عنوان داور حضور داشته‌ام.

یادآور می‌شود؛ سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران در بخش‌های مختلف آقایان، بانوان، روشندلان،  بانوان و طلاب حوزه‌های علمیه از روز جمعه ۳۱ فروردین‌ماه آغاز شده و آیین اختتامیه این مسابقات امروز (پنجم اردیبهشت ماه ) با تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام

captcha