خانواده‌ای که معماران مهر و دوستی شدند/ مدرسه‌سازی حتی با یک آجر
کد خبر: 3708955
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
روایت ایکنا از خانواده خیر مدرسه‌ساز؛

خانواده‌ای که معماران مهر و دوستی شدند/ مدرسه‌سازی حتی با یک آجر

گروه اجتماعی- خانواده‌ای در زیرکوه، یکی از شهرستان‌های خراسان‌جنوبی زندگی می‌کنند که تمام اعضای آن خیر مدرسه ساز بوده و پسر این خانواده نیز جوان ترین خیر مدرسه ساز استان است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، کمک به همنوعان و دستگیری از آنان، یکی از ارزش‌ها و اصول تاکید شده دین اسلام است.

با خانواده‌ای آشنا شدم که تمام افراد آن به نوعی در کمک رسانی به محرومان و به ویژه در امر خیر مدرسه سازی فعال هستند.

خانواده‌ای که به ارزش‌های اسلامی که یکی از آن‌ها، توجه به همنوعان است بسیار توجه داشته و حتی فرزندان خود را نیز از کودکی با این اصول پرورش داده‌اند.

پسر این خانواده، جوان‌ترین خیر مدرسه‌ساز خراسان‌جنوبی است که از کودکی، پس انداز خود را در راه کمک به محرومان خرج کرده و در حال حاضر که در سن نوجوانی است نیز در فکر مدرسه سازی است.

کمک به همسالان، بزرگ‌ترین دغدغه جوان ترین خیر مدرسه ساز خراسان‌جنوبی

محمدرضا مهدی پور، جوان‌ترین خیر مدرسه‌ساز خراسان‌جنوبی در گفت‌گو با ایکنا اظهار کرد: پایه ششم ابتدایی هستم و ۱۲ سال دارم و با دیدن وضعیت نامناسب پوشاک دوستانم به فکر این افتادم که به همکلاسی‌ها و دانش آموزان دیگر کمک کنم.

وی با بیان اینکه با هم فکری با خانواده‌ام تصمیم گرفتم در امر مدرسه سازی برای کمک به همسالان خود شریک شوم، افزود: می‌دانم که وضعیت مالی مدارس خوب نیست و باید افراد خیر به مدارس کمک کنند.

این خیر مدرسه ساز ادامه داد: مدرسه سازی نقش پررنگی در اعتلای تعلیم و تربیت دارد چرا که درس خواندن در مدرسه نامناسب و بدون امکانات برای دانش‌آموزان سخت است.

خانواده‌ای که معماران مهر و دوستی شدند/ مدرسه‌سازی حتی با یک آجر

مدرسه‌سازی حتی با یک آجر

مهدی پور بیان کرد: به همسالان خود توصیه می‌کنم که هم سن و سالان خود که فقیر هستند را درک کنند و از پس انداز خود به مدارس و دانش آموزان کمک کنند تاخداوند برایشان جبران کند.

وی در خصوص اجر مدرسه سازی افزود:  مدرسه‌سازی حتی با یک آجر، کمک به دانش آموزان حتی با یک مداد و کمک به دیگران بیشتر از اینکه مال وثروت لازم داشته باشد روح بلندی لازم دارد.

این خیر مدرسه ساز به کمک‌های خیر خود اشاره کرد و ادامه داد: کمک به مجمع خیرین به مدت سه سال متوالی و هر سال 300 هزارتومان، خریدکفش برای دانش‌آموزان محروم شهرستان زیرکوه به مدت دوسال متوالی و هر سال به مبلغ 250 هزار تومان و خرید مواد غذایی برای خانواده‌های محروم از جمله کارهای خیری است که در چند سال اخیر با کمک والدینم انجام داده‌ام.

مهدی پور بیان کرد: تا زمانی که زنده باشم در امر مدرسه سازی و کمک به محرومین که در واقع باعث سربلندی ایران خواهد شد کمک خواهم کرد.

ساخت مدرسه‌ای در آبیز

زیور مهدی پور، مادر جوان‌ترین خیر مدرسه ساز خراسان‌جنوبی نیز خود خیر مدرسه ساز بود. از او درباره کار خیری که انجام می‌دهد و احساسش در این خصوص پرسیدم.

زیور مهدی پور، خیر مدرسه ساز نیز در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: به لطف خدا‌وند‌ مدرسه‌ای در زادگاه خود، شهر آبیز با مشارکت خانم نیزاری؛ مسئول بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور ساخته‌ام.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نائب رئیس مجمع خیرین شهرستان زیرکوه هستم، افزود: من معلم هستم و در آن زمان که تصمیم به ساخت مدرسه گرفتم مدیر پیش دانشگاهی بودم و مدرسه در خانه استیجاری اداره می‌شد.

این خیر مدرسه ساز ادامه داد: دیدن دانش‌آموزان در این وضعیت و تحصیل آنان در خانه اجاره‌ای من را به این فکر انداخت که مدرسه‌ای برای آنان بسازم.

کار خیر تا آخرین نفس

زمانی که از او پرسیدم تا چه زمانی به این کارهای خیر ادامه می‌دهی، قاطع و بدون مکث گفت: تا زمانی که زنده باشم و خدابه من توفیق بدهد به فعالیت‌های خیرخواهانه به خصوص مدرسه سازی ادامه خواهم داد.

وی با بیان اینکه دخترم؛ مهدیه نیز که ۱۴ ساله است به اندازه برادرش به مدارس و دانش‌آموزان کمک می‌کند، تصریح کرد: همسرم نیز جزء اعضای فعال مجمع خیرین مدرسه ساز زیرکوه است.

این خیر مدرسه ساز بیان کرد: از کودکی به فرزندام آموختم که به فکر همسالان خود بوده و تنها به زندگی خود نگاه نکنند و همین امر باعث شد که فرزندام به هم سن و سالان خود و وضعیت زندگی و تحصیل آنان بیشتر توجه کرده و از جامعه خود غافل نشوند.

مهدی پور یادآور شد: خانواده من تا زمانی که هستند به فعالیت‌های خیرخواهانه خود ادامه خواهند داد.

آری؛ اگر تمام افراد جامعه به فکر یکدیگر و غمخوار یکدیگر باشند، از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که در نتیجه محرومیت به وجود می‌آید جلوگیری خواهد شد.

این خانواده می‌تواند نمونه‌ای از یک خانواده متعالی باشد؛ خانواده‌ای که مورد تاکید اسلام و اندیشه‌های اسلامی ما است.

گزارش از زهرا حمیدی

captcha