واکنش دارالافتاء مصر به درخواست ضدقرآنی 300 فرانسوی
کد خبر: 3708963
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

واکنش دارالافتاء مصر به درخواست ضدقرآنی 300 فرانسوی

گروه بین‌الملل ـ خالد عمران، دبیر بخش فتوا در دارالافتاء مصر، درخواست 300 شخصیت‌ فرانسوی برای حذف برخی آیات قرآن را افراطی‌گری دینی و گرایش شیطانی توصیف کرد.

واکنش دارلافتاری مصر به درخواست ضدقرآنی 300 فرانسوی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری مصراوی؛ خالد عمران در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «ten»،  درخواست 300 تن از شخصیت‌های فرانسوی که نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق این کشور نیز در میان آنها دیده می‌شد، مبنی بر حذف برخی سور قرآن را نوعی افراطی‌گری علیه اسلام توصیف کرد و افزود: همه ادیان آسمانی از تندروی دینی و گرایش‌های شیطانی به دور هستند.

وی با بیان این که این درخواست در راستای افراطی‌گری‌هایی است که اکنون در جهان جریان دارد، تصریح کرد: جهان از پدیده افراطیون اسلامی و افراطیون ضداسلامی رنج می‌برد.

عمران در ادامه سخنان خود افزود: کسانی که خواستار برخی آیات قرآن شده‌اند، مظهر افراط‌گرایانی هستند که به همه ادیان در جهان و همچنین به همه مردم در اروپا ستم می‌کنند و این به معنای در خطر بودن جهان است.

یادآور می‌شود: ۳۰۰ نفر از شخصیت‌های فرانسوی از جمله نیکلا سارکوزی، مانول والس و شماری دیگر از شخصیت‌های مختلف سیاسی، هنری و فرهنگی این کشور در مقاله‌ای که با عنوان «اقدامات ضد یهودی جدید» در روزنامه لوپاریزین منتشر شد،  از مسلمانان خواستند سوره‌هایی که در آنها دعوت به قتل و مجازات یهودیان، مسیحیان و ملحدین شده را حذف کنند.

انتهای پیام

captcha