«سلامت برای همه» با اصلاح سبک زندگی از منظر طب ایرانی
کد خبر: 3709042
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
خدادوست عنوان کرد:

«سلامت برای همه» با اصلاح سبک زندگی از منظر طب ایرانی

گروه سلامت ــ مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت، بر توجه به اصلاح سبک زندگی، جهت تحقق شعار «سلامت برای همه» سازمان جهانی بهداشت، تأکید کرد.

«سلامت برای همه»، با اصلاح سبک زندگی از منظر طب ایرانی
 
به گزارش ایکنا، به نقل از وبدا، محمود خدادوست، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پنجمین روز هفته سلامت که با عنوان «ترویج سبک زندگی سلامت محور» نامگذاری شده است، در پیامی با اشاره به اینکه سلامتی مهم‌ترین رکن تأثیرگذار در زندگی هر انسان است، هفته سلامت را فرصت مغتنمی برای توجه جدی هر فرد به سلامتی خود دانست.

وی همچنین، اهمیت حفظ تندرستی از دیدگاه حکمای طب ایرانی، بر اصلاح سبک زندگی را به عنوان پیام اصلی طب ایرانی و یکی از اصول مهم برای تحقق شعار سازمان جهانی بهداشت در هفته سلامت سال جاری مورد توجه قرار داد.

مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در ادامه به لزوم توجه به شعار «پیشگیری بهتر از درمان» در این زمینه اشاره کرد و بیان کرد: «بجشکی پیشه‌ای بود که تندرستی آدمیان را نگاه دارد و چون رفته بود، بازآرد به علم و عمل...»؛ این جمله از ابوبکر ربیع اخوینی بخارائی، همواره الگوی تمام حکمای ایرانی بوده و بر همین مبناست که پیام اصلی طب ایرانی، اصلاح سبک زندگی است و این مکتب غنی طبی، بیشتر بر حوزه پیشگیری و اصلاح سبک زندگی تأکید دارد، تا درمان بیماری.

وی همچنین افزود: امید است، این هفته را فرصتی مغتنم دانسته و با توجه به آموزه‌های طب ایرانی و پیام‌های توصیه‌ای و پیشگیرانه طب رایج، گامی مهم در راه حفظ تندرستی خود برداشته و «سلامت برای همه» را محقق سازیم.
 
انتهای پیام
captcha