معرفی فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در فستیوال آنکارا+عکس
کد خبر: 3709051
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

معرفی فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در فستیوال آنکارا+عکس

گروه بین‌الملل - فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی از سوی رایزنی فرهنگی ایران در جشنواره فرهنگ ملل دانشگاه «بیلکنت» آنکارا معرفی شد.

معرفی فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در فستیوال آنکارا+عکسبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در این جشنواره فرهنگی، رایزنی فرهنگی ایران در ترکیه با همکاری دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در آنکارا، گوشه‌هایی از فرهنگ و تمدن غنی ایرانی را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشتند.

در این جشنواره محصولات مختلف فرهنگی اعم از منابع ایران‌شناسی و بروشور معرفی فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت.

پویا مولایی و علیرضا شاهین، از دانشجویان ایرانی دانشگاه بیلکنت به عنوان متصدی غرفه دانشجویی کشورمان در این همایش حضور یافت و با ارائه توضیحاتی در خصوص تاریخ و تمدن کشورمان، بازدیدکنندگان از غرفه ایران را با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی آشنا کرد.

بازدید رایزن فرهنگی

در ادامه برگزاری این جشنواره که با مشارکت دانشجویان 25 کشور مختلف جهان برگزار شد، رئیس دانشگاه بیلکنت با حضور در غرفه رایزنی فرهنگی کشورمان، از مشارکت و حضور جدی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی ایران در ترکیه نیز در سخنانی، برگزاری فستیوال فرهنگ ملل را اقدامی مهم از سوی مسئولان دانشگاه بیلکنت برشمرد و گفت: آشنایی دانشجویان به عنوان اقشار فرهیخته یک جامعه با فرهنگ سایر ملل از اقدامات بزرگی است که علاوه بر تداوم دوستی میان ملت‌ها، به همکاری و هم‎افزایی بیشتر جوامع می‌انجامد.

وی برگزاری این جشنواره را اقدامی مهمی در تبادل افکار و اندیشه و فرهنگ و تمدن کشورها با یکدیگر ارزیابی کرد و افزود: این جشنواره فرصت مناسبی برای پیوند و همکاری های مشترک فرهنگی میان دانشجویان کشورهای مختلف است.

در ادامه این جشنواره فرهنگی، کاوه افرایی، هنرمند کشورمان، هنر ایرانی را در قالب خوشنویسی با خلق آثار معلی ارائه کرد و قطعاتی از موسیقی ایرانی اجرا شد.

انتهای پیام

captcha