«شیوه‌های دعوت به نماز» عنوان اجلاس امسال/ سمنان؛ میزبان احتمالی
کد خبر: 3709064
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
مظفر خبر داد:

«شیوه‌های دعوت به نماز» عنوان اجلاس امسال/ سمنان؛ میزبان احتمالی

گروه جامعه ــ قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور درباره محوریت اجلاس سراسری نماز در سال 97 گفت: بنابر جمع‌بندی‌های انجام شده به احتمال زیاد، شیوه‌های دعوت به نماز، عنوان اجلاس امسال است که فرآیند اجرایی آن از ماه آینده آغاز می‌شود.

رد نشود/// شیوه‌های دعوت به نماز؛ عنوان اجلاس امسال/ سمنان، میزبان احتمالی است

محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اجلاس سراسری نماز در سال جاری گفت: بنابر جمع‌بندی‌های انجام شده به احتمال زیاد، شیوه‌های دعوت به نماز، عنوان اجلاس امسال باشد، فرآیند اجرایی و نشست‌های استانی ما از یک ماه آینده باید آغاز شود که با آغاز این فرآیند، فراخوان علمی و فعال کردن جلسات و زیربخش‌ها را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: مبنای ما برای انتخاب این عنوان، پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز در سال 96 است که به شیوه‌های دعوت نماز اشاره داشتند، دلیل دیگر هم این است که در جلسات کارشناسی و آسیب‌شناسی ما، بسیاری از خانواده‌ها و حتی فعالان فرهنگی مطرح می‌کنند که ما نماز می‌خوانیم اما نمی‌دانیم چگونه فرزند، همسر، دانش‌آموز یا همکارمان را به نماز دعوت کنیم، بنابراین ما عدم درک صحیح از شیوه‌های دعوت به نماز را به عنوان یک چالش می‌دانیم و می‌خواهیم روی این موضوع کار کنیم.

مظفر در پاسخ به این سوال که تأکید مقام معظم رهبری بر نقش معلمان و مسئولان در اقامه نماز، چگونه در اجلاس امسال پیگیری می‌شود، اظهار کرد: برای این گروه‌های فرهنگی، دوره‌های آموزشی خاص و محتواهای ویژه‌ای را تدارک می‌بینیم تا شیوه‌های صحیح دعوت به نماز، ترویج پیدا کند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز درباره زمان و مکان اجلاس سراسری نماز در سال 97 نیز گفت: در مورد میزبانی این اجلاس نیز تاکنون چند گزینه مثل تهران، گلستان و سمنان مطرح شده که در حال حاضر، احتمال سمنان برای میزبانی اجلاس بیشتر است، از نظر زمان نیز به احتمال زیاد، اجلاس در آبان‌ماه، برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha