لزوم اطلاع‌رسانی برای حضور خیّرین در زمینه فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3709150
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
قره‌جه‌لو تاکید کرد:

لزوم اطلاع‌رسانی برای حضور خیّرین در زمینه فعالیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون آموزشی دارالقرآن زنجان بر لزوم اطلاع‌رسانی برای حضور خیّرین در زمینه فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد و گفت: عموم مردم بارها حضور سازنده در فعالیت‌های دینی و مذهبی را ثابت کرده‌اند.

اصفر قره‌جه‌لو، معاون آموزشی دارالقرآن زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: حضور خیّرین در عرصه فعالیت‌های قرآنی یکی از مولفه‌های مهم در پیشبرد اهداف قرآنی به‌ویژه در موسسات است کما اینکه با حضور مردمی شاهد فعالیت خوب هیئت‌ها و تکایا هستیم.
وی با اشاره به اینکه شاید به نوعی بتوان علت حضور کم‌رنگ مردم در فعالیت‌های قرآنی را کم‌کاری از سوی دست‌اندرکاران قرآنی عنوان کرد، گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی از همان ابتدا بر حضور خودجوش مردمی تاکید داشتند و این سنت حسنه تا به امروز نیز به خوبی وجود دارد ولی در زمینه فعالیت‌های قرآنی شاید نوعی کم‌کاری مشاهده می‌شود وگرنه مردم مومن و متعهد حضور خود در همه عرصه‌های دینی و مذهبی را بارها ثابت کرده‌اند.
معاون آموزشی دارالقرآن زنجان تاکید کرد: از دو سال گذشته مجمع خیّرین دارالقرآن زنجان راه‌اندازی شده و هر خیّر با توجه به تمایل و توان مالی که دارد در زمینه پیشبرد برنامه‌های این موسسه مردمی، حضور دارد.
وی افزود: خیّرین آموزشی هم از دیگر اقداماتی است که در این موسسه مورد توجه قرار دارد که در آن و با پیشنهادی که به اولیای قرآن‌آموزان مبنی بر تقبّل هزینه آموزشی یک یا چند قرآن‌آموز کم‌بضاعت، حضور خیّرین قابل توجه بوده است.
قره‌جه‌لو با اشاره به اینکه ملموس بودن نتایج فعالیت‌های قرآنی برای خیّرین از جمله مواردی است که می‌تواند زمینه حضور حداکثری را فراهم کند، گفت: اطلاع‌رسانی دقیق از اقدامات صورت گرفته می‌تواند گامی در این زمینه باشد. اینکه یک خیّر بداند با حضور و حمایت او، افرادی موفق به فراگیری علوم قرآنی شده‌اند و یا جلسات قرآن به خوبی برگزار شده، تشویقی برای ادامه راه و همچنین حضور خیّرین دیگر است.
وی به نقش رسانه‌ها در زمینه تشویق عمومی برای حضور در فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: در همین راستا و با حضور خیّرین در تامین منابع مالی مورد نیاز، مستند دارالقرآن زنجان با محوریت وقف تولید و تدوین شده و در حال رایزنی برای پخش آن از شبکه استانی و حتی در صورت امکان از شبکه قرآن هستیم.
معاون آموزشی دارالقرآن زنجان بر تعامل گسترده‌تر مسئولان قرآنی با مردم تاکید و خاطرنشان کرد: مردم قرآن را بخشی از زندگی روزمره خود می‌دانند و قطعا با نشان دادن راه، حضور پررنگی در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی با توجه به توان خود خواهند داشت.
انتهای پیام
captcha