رسیدن به سلامت در جامعه نیازمند دانایی و مطالعه کتاب است
کد خبر: 3709223
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹

رسیدن به سلامت در جامعه نیازمند دانایی و مطالعه کتاب است

گروه شهرستان‌ها- مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی خراسان رضوی در سبزوار اظهار کرد: برای رسیدن به سلامت در جامعه نیاز به دانایی و مطالعه کتاب هست و خیلی از افراد برای رسیدن به آرامش به تلاوت قرآن و کلام‌الله مشغول می‌شوند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، معصومه فلاحی، رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی سبزوار ظهر امروز، پنجم اردیبهشت، در نشست انجمن این نهاد که با حضور حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و احمد برادران،‌ فرماندار سبزوار برگزار شد،‌ با بیان اینکه از سال‌های گذشته تعیین زمین کتابخانه مرکزی شهرستان همچنان بلاتکلیف است، اظهار کرد: زمین‌های مختلفی برای کتابخانه مرکزی این شهرستان از جمله زمین کنار پارک ارم، زمین پارک طراوت و زمین کنار ستاد بحران سبزوار در نظر گرفته شده است که تا کنون هیچکدام به سرانجام نرسیده است.
وی با اشاره به مصوبات جلسات مختلف این نهاد در فرمانداری افزود: این موضوع از سال 94 به صورت جدی پیگیری شده ولی همچنان زمینی برای کتابخانه مرکزی شهرستان تعیین نشده است.
وی با ابراز اینکه در سال گذشته 2 میلیارد ریال از محل حق عضویت اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان، نیم درصد پرداختی شهرداری و کمک خیرین در آمد داشتیم، با گلایه از عدم تخصیص کامل نیم درصد درآمدهای شهرداری به نهاد کتاب‌خانه‌ها، گفت: در سال گذشته 150 نشست کتابخوان و نود و سه جلسه شعر خوانی در سطح شهرستان برگزار شد.
در ادامه این جلسه احمد برادران،‌ فرماندار سبزوار با بیان اینکه گرایش به مطالعه در زندگی اجتماعی و سبک زندگی ما جایی ندارد، اظهار کرد: یکی از آسیب‌ها گرایش کم خانواده‌ها به کتابخوانی در جامعه است.
وی افزود: اگر انتظار داشته باشیم تصدی گری فقط توسط نهاد کتابخانه‌های عموی انجام شود شاهد اتفاق خاصی نخواهیم بود و باید برای حل مشکلات فرهنگی یک عزم عمومی و مشارکت مردمی در جامعه وجود داشته باشد.

یک درصد مردم از ظرفیت کتاب‌خانه‌ها استفاده می‌کنند
در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در کشور حدود یک درصد مردم از ظرفیت کتاب‌خانه‌ها استفاده می‌کنند، گفت: سبزوار دیار عالمان و اهالی قلم از جمله حاج ملا هادی سبزواری، حمید سبزواری و شریعتی‌ها است که با قلمشان در حوزه انقلاب، ادبی و فکری جامعه تاثیر گذار بوه و هستند.
وی اضافه کرد: هر چقدر دغدغه مردم و خانواده‌ها به کتاب و کتابخوانی بیشتر باشد آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق در جامعه کمتر خواهد شد.
وی با عنوان اینکه این‌روزها مردم در هیاهوی پر صدای جامعه به دنبال آرامش هستند تا دقایقی در آن به فکر و اندیشه بپردازند، ابراز کرد: از زمانی که نوشتن آغاز شده کتاب از رونق نیافتاده ولی هر نرم‌افزاری تولید شده بعد از مدتی با ورود نسخه جدید آن از رونق افتاده است.
حجت‌الاسلام سبزیان تصریح کرد: خیلی از افراد برای رسیدن به آرامش به تلاوت قرآن و کلام‌الله مشغول می‌شوند که کتاب آسمانی است.

انسان‌ها برای رسیدن به سلامت در جامعه نیاز به مطالعه کتاب دارند
وی با اشاره به اینکه شعار سال 97 نهاد کتابخانه‌های عمومی« کتاب، دانایی و زندگی » است، گفت: انسان‌ها برای رسیدن به سلامت در جامعه نیاز به دانایی و مطالعه کتاب دارند.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با درخواست از روسای ادارات و فرماندار شهرستان برای اینکه بخشی از ساعات زندگی خودشان را به مطالعه اختصاص بدهند و به صورت نمادین در کتاب‌خانه‌ها مطالعه کنند، افزود: کارهای کوچک از انسان‌های بزرگ در چشم مردم زیاد احساس می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در صورت پرداخت نکردن نیم درصد سهم نهاد کتاب‌خانه‌ها توسط شهرداری مطابق قانون از سهم درآمدی شهرداری‌ها از تهران برداشت خواهد شد، ابراز کرد: در صورت برداشت از حساب مطابق ماده 64 این مبلغ به شهرستان‌ها نخواهد رسید.
در ادامه این جلسه موضوع واگذاری کتابخانه ناوی شهرستان سبزوار به بحث گذاشته شد که نهاد کتابخانه‌ها قبول کردند تا 30 سال این کتابخانه را با توجه به شرایط تعیین شده در اختیار داشته باشند که با توجه به مشکلات موجود ادامه این موضوع به جلسات آینده واگذار شد.
انتهای پیام 

captcha