معرفی شهدای قرآنی در مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3709247
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

معرفی شهدای قرآنی در مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه جهاد و حماسه ــ شهدای قرآنی در غرفه شهدای قرآنی مسابقات بین‌المللی قرآن معرفی می‌شوند.

رد نشود///

 به گزارش ایکنا، طلیعه معرفی شهدای قرآنی درغرفه شهدای قرآنی به همت سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود و طلیعه آغاز کار در این غرفه با آیه 23 از سوره احزاب آغاز شده است. خداوند در این آیه می‌فرمایند: «از مومنین کسانی بودند که سر عهد و ایمان خود ایستادند و به آن عمل کردند.

در این غرفه به معرفی بزرگان و مفسران واژه شهادت در قاموس قرآن و معرفی 15 شهید والامقام از شهدای مدافع حرم، شهدای حادثه منا، سرداران شاخص و یک نفر از شهدای هفت تیر و حجت الاسلام «سیدمهدی تقوی» از شهدای حادثه تروریستی مجلس پرداخته می‌شود.

از جمله شهدای مدافع‌حرم که در این غرفه معرفی می‌شوند شامل شهیدانی همچون «محسن حججی»، « «احمد مکیان»، «حجت‌الاسلام والمسلمین مجید محمدی» و «محمدعلی قلیزاده» هستند. 6 شهید حادثه منا هم شهیدانی همچون «حسن دانش»، «محسن حاج حسنی کارگر»، «آیت‌الله مویدی قمی»، «فواد مشعری»، «محمد سعید سعیدی زاده» و «امین باوی» هستند. سه شهید شاخص شهیدان «سیدحسین علم الهدی»، «محمود شهبازی» و «حسن ترک» هستند. یک شهید هفت تیر شهید «سیدنورالله طباطبایی نژاد» است.

دو کار ویژه در غرفه شهدای قرآنی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها مسابقه «دوستی با شهدای قرآنی» است و دیگر ختم قرآن کریم هدیه به شهدای قرآنی است که با استقبال چشم گیری روبه رو شده است و دیروز حدود هزار نفر شرکت کننده داشتیم که نوجوان‌ها بیشترین گروه بودند.

انتهای پیام

captcha