كالاهای مورد نیاز جامعه در ماه رمضان تأمین شده است
کد خبر: 3709270
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
معاون اول رئیس‌جمهور:

كالاهای مورد نیاز جامعه در ماه رمضان تأمین شده است

گروه اقتصاد ــ اسحاق جهانگیری با تأكید بر اینكه كالاهای مورد نیاز جامعه در ماه رمضان تأمین شده است، گفت: اجرای سیاست‌های جدید ارزی ضمن ایجاد شفافیت در تجارت خارجی، واردات كالاهای مورد نیاز به داخل كشور را تسهیل خواهد كرد.

كالاهای مورد نیاز جامعه در ماه رمضان تأمین شده است

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری، امروز، چهارشنبه در ادامه سلسله جلسات اقتصادی ساماندهی امور ارزی با اشاره به تداوم ورود كالاهای اساسی به كشور، گفت: دولت ما به التفاوت ارز كالاهای اساسی و دارو را به سرعت پرداخت خواهد كرد و بانك‌ها موظف شده‌اند نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت ارز كالاهای اساسی و دارو را به ازاء هر دلار ۴۰۰ تومان به تجار و وارد كنندگان پرداخت كنند و وارد كنندگان نباید در این زمینه هیچگونه نگرانی داشته باشند.
وی با ابراز خرسندی از تحولات اخیر بازار ارز و سكه اظهار داشت: ورود تدریجی بنگاه‌های اقتصادی به نظام یكپارچه معاملات ارزی (نیما)، بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد كشور، شیب نزولی قیمت سكه، كاهش قاچاق لوازم خانگی و قطعات خودرو، بهبود مدیریت ارز كشور از نتایج مطلوب سیاست‌های نوین ارزی است كه باید با دقت و سرعت ادامه یابد.
جهانگیری با اشاره به گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تأمین كالاهای مورد نیاز جامعه بویژه برای ماه مبارك رمضان و پر بودن انبارها از كالاهای اساسی ابراز امیدواری كرد؛ با توجه به تحولات اخیر و حمایت‌های دولت از صادركنندگان میزان صادرات كشور در سال ۹۷ از سال قبل پیشی گیرد.
معاون اول رئیس جمهور افزود: كارگروه ویژه رصد بازار ارز باید روزانه تشكیل جلسه دهد و برای حل مسائلی كه ممكن است در خلال اجرای سیاست‌ها پیش بیاید راهكار تهیه و بلافاصله تصمیم گیری و برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ كند.
در این جلسه شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با ارائه گزارش از روند صادرات و واردات كشور گفت: روند واردات و صادرات كشور روند مطلوب و مناسبی است و میزان واردات كالاهای اساسی قابل توجه است و هیچگونه نگرانی از بابت كالاهای اساسی بخصوص كالاهای مورد نیاز جامعه برای ماه مبارك رمضان نداریم و انبارهای كشور از كالاهای اساسی پر است و مشكل خاصی در این زمینه وجود ندارد. ضمن آنكه ستاد تنظیم بازار نیز بر قیمت كالاها نظارت كافی دارد و با متخلفین برخورد خواهد كرد.
دكتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز در این جلسه گفت: هیچگونه مشكلی برای تأمین و واردات دارو وجود ندارد و با مصوبه دولت مبنی بر پرداخت ما به التفاوت ارز واردات دارو، مردم نگران كمبود و افزایش قیمت دارو نباشند.
در این جلسه كه وزرای جهاد كشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد، نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و روسای كل بانك مركزی و سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی ریس جمهور و معاون حقوقی رییس جمهور نیز حضور داشتند ضمن تاكید بر پرداخت مابه التفاوت ارز به وارد كنندگان كالاهای اساسی و دارو از طریق ساز و كار های موجود مقرر شد بانك مركزی در اسرع وقت نسبت به ابلاغ بخشنامه لازم به بانك های عامل برای پرداخت مابه التفاوت ارز به وارد كنندگان اقدام نمایند.
بحث و تبادل نظر در خصوص واردات در برابر صادرات، تامین ارز مورد نیاز شبكه حمل و نقل بین المللی كشور، ارز همراه مسافران در مرزهای زمینی، واردات خودرو از دیگر موضوعات جلسه بود كه تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ و مقرر شد بانك مركزی به فوریت نسبت به ابلاغ مصوبات جلسه و اطلاع‌رسانی لازم اقدام كند.

انتهای پیام

captcha