موفقیتم را مرهون خانواده‌ام هستم/ همراهی پدر از تانزانیا تا ایران+عکس
کد خبر: 3709296
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
نفر سوم مسابقات قرآن بانوان در گفت‌و‌گو با ایکنا:

موفقیتم را مرهون خانواده‌ام هستم/ همراهی پدر از تانزانیا تا ایران+عکس

گروه بین‌الملل - «عاشورا امانی لیلانگا» نقش خانواده را در موفقیت خود در حفظ قرآن مؤثر دانست و گفت: پدرم در مسابقات تهران مرا همراهی کرده است.

موفقیتم را مرهون خانواده‌ام هستم/ همراهی پدر از تانزانیا تا ایران

عاشورا امانی لیلانگا(Ashora Amani Lilanga) نماینده تانزانیا در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در تهران که در این رقابت‌ها مقام سوم را از آن خود کرد، در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: 18 سال دارم و به همراه پدرم در رقابت‌های قرآنی ایران حاضر شده‌ام.

وی افزود: پیش از این در مسابقات قرآن اردن حضور یافته‌ام؛ اما رتبه بین‌المللی ندارم.

این حافظ 18 ساله تصریح کرد: مسابقات ایران بهتر از اردن بوده است، زیرا استقبال گرمی را از شرکت‌کنندگان شاهد بوده‌ایم.

نفر سوم مسابقات قرآن بانوان در تهران بیان کرد: خانواده‌ام حامی اصلی من در حفظ قرآن و گام‌نهادن در این مسیر بوده و هست و با وجود این که افراد خانواده، خود حافظ یا قاری نیستند، اما نقش مهمی در موفقیت من در حفظ قرآن داشته‌اند.

موفقیتم را مرهون خانواده‌ام هستم/ همراهی پدر از تانزانیا تا ایران+عکس

وی همچنین گفت: من شش خواهر و دو برابر دارم و در میان افراد خانواده تنها من حافظ قرآن هستم.

عاشورا امانی لیلانگا درباره روند برگزاری مسابقات قرآن در تانزانیا گفت: برای زنان مسابقات قرآن ویژه بانوان به صورت سراسری نداریم و رقابت‌ها فقط منطقه‌ای است.

این حافظ تانزانیایی درباره میزان روی‌آوردن به فعالیت‌های قرآنی در کشورش اظهار کرد: در تانزانیا قرآن جایگاه ویژه‌ای دارد و شهروندان تانزانیایی به قرآن توجه خاصی دارند.

موفقیتم را مرهون خانواده‌ام هستم/ همراهی پدر از تانزانیا تا ایران

وی در ادامه نحوه انتخاب خود برای شرکت در رقابت‌های قرآنی تهران را تبیین و اظهار کرد: با آزمونی که در سفارت ایران در تانزانیا دیدم، پذیرش شده و برای مسابقات تهران انتخاب شدم.

این حافظ تانزانیایی در پایان یادآور شد: 6 سال طول کشید قرآن را حفظ کنم و در سال 2012 شروع به حفظ کردم، دو استاد به نام‌های «علی سلیمان کمبو» و «خمیس شیخ موانا» داشتم که در این مسیر به من کمک کردند. در جلسات قرآن ساعت‌های زیادی در روز آموزش می‌دیدم.

گفتنی است، دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان از اول اردیبهشت‌ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در رشته حفظ کل در هتل «ارم» تهران آغاز شد و امروز(پنجم اردیبهشت‌ماه) با معرفی نفرات برتر در مصلای تهران به کار خود پایان داد.

حکیمه نصیری از ایران و عاشورا امانی لیلانگا از تانزانیا به ترتیب مقام‌های اول و سوم این رقابت را از آن خود کردند.

گفت‌و‌گو: زهرا نوکانی

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha