مداحان در مداحی شأن و منزلت اهل بیت(ع) را حفظ کنند
کد خبر: 3709305
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
خسروی:

مداحان در مداحی شأن و منزلت اهل بیت(ع) را حفظ کنند

گروه اجتماعی ـ رئیس كانون مداحان داراب از مداحان خواست تا در مداحی‌های خود آموزه‌های اهل بیت(ع) مانند ادب، احترام، اخلاق و معنویت را رعایت كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، جعفر خسروی، رئیس کانون مداحان شهرستان داراب امروز، 5 اردیبهشت‌ماه نقش مداحان را در مدیریت مجالس و محفل مذهبی بسیار مهم دانست و گفت: مداح باید آن طوری بخواند که وجود خود را در کنار مرقد امام حسین(ع) تصور کند و حضور ملائکه در آن جلسه را احساس کند.
وی اضافه کرد: در مداحی طرح مطالب و اشعار سست و هتاکانه و وهم برانگیز، ظلم بزرگی به ائمه اطهار(ع) است و باید مطالب، برگرفته از مقاتل و منابع معتبر باشد.
خسروی ادامه داد: زمانی اشعار مورد تایید روح‌القدس قرار می‌گیرد که در مورد دفاع از اهل بیت(ع) باشد و شان و منزلت آنان را حفظ کند، با این وجود به ذکر مصائب بپردازد.
وی، اخلاق و ادب در مداحی را دو اصل مهم دانست و یادآور شد: در مداحی‌ها باید آموزه‌های اهل بیت(ع) مثل ادب، احترام، اخلاق و معنویت رعایت شود و نباید خدای ناکرده مراسم اهل بیت(ع) تبدیل به هتاکی شود؛ چرا که این مسئله ظلم بزرگی به ائمه اطهار(ع) و معارف آنان است و علاوه بر اینکه نتیجه عکس دارد، باعث فراری دادن مردم از محافل دینی می‌شود و بانیان این کار که مسئولان هیئات مذهبی هستند باید پاسخگو باشند.
انتهای پیام

captcha