برگزاری یک هزار گفتمان مهدویت به منابست نیمه شعبان در گیلان
کد خبر: 3709321
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد:

برگزاری یک هزار گفتمان مهدویت به منابست نیمه شعبان در گیلان

گروه اجتماعی- حجت الاسلام یاری گفت: یک هزار گفتمان مهدویت در مدارس و مساجد استان گیلان توسط روحانیون مستقر و ائمه جماعات در نیمه شعبان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از اعزام 200 مبلغ در نیمه شعبان به مناطق مختلف استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 150 مبلغ بومی و 50 مبلغ غیر بومی هستند که تبیین درست فرهنگ مهدویت و انتظار، خصوصیات جامعه منتظر و نشانه‌ها و علائم حتمی و غیر حتمی ظهور از محورهای سخنرانی مبلغین در اعیاد شعبانیه خصوصا نیمه شعبان است.

وی بهترین عمل در ماه شعبان را «استغفار» عنوان کرد و افزود: هر که در هر روز این ماه هفتاد مرتبه استغفار کند مثل آن است که هفتاد هزار مرتبه در ماه‌هاى دیگر استغفار کرده است.

برگزاری یک هزار گفتمان مهدویت به منابست نیمه شعبان در گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، صدقه دادن را یکی دیگر از اعمال سفارش شده معصومین(ع) در ماه شعبان عنوان کرد و با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)، ادامه داد: رسول گرامی اسلام فرمودند «إنَّ الصَّدَقَة َلتُطفِئُ غَضَبَ الرَّبِّ؛ صدقه، خشم پروردگار را فرو می‌نشاند» و این روایت تنها بخشی از روایات گرانبهایی بوده که پیرامون ماه شعبان العظیم آمده است.

حجت‌الاسلام یاری با اذعان به اینکه یک هزار گفتمان مهدویت در مدارس و مساجد استان توسط روحانیون مستقر و ائمه جماعات برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری جلسات شئون فرهنگی در کلیه شهرهای استان گیلان نیز یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های محوری در این ماه است.

وی با اشاره به‌ ضرورت حفظ صبغه مردمی در اعیاد ماه شعبان، عنوان کرد: صبغه مردمی بودن جشن‌های نیمه شعبان باید حفظ شود. به هر میزان که مشارکت‌های مردمی در برپایی این جشن بزرگ بیشتر شود این جشن‌ها به‌ سوی واقعی‌تر بودن سوق پیدا می‌کند، مردمی برگزار شدن اعیاد ماه شعبان اثرات روحی و روانی فروانی در بین شهروندان می‌تواند داشته باشد.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: اعیاد شعبانیه فرصت مناسبی است تا مردم و خصوصا جوانان و نوجوانان با فضائل و ابعاد شخصیتی ائمه اطهار(ع) آشنا شده و با پیروی از سیره، منش و روش آن بزرگواران، زمینه سعادت و بهروزی خود و جامعه را فراهم سازند.

انتهای پیام

captcha