«حسین شالچی» درجه ممتاز جهانی را دریافت کرد + عکس
کد خبر: 3709348
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
اختصاصی/ در کشور بحرین؛

«حسین شالچی» درجه ممتاز جهانی را دریافت کرد + عکس

گروه مسابقات ــ حسین شالچی به همراه سه نماینده کشورهای مراکش، سوریه و اندونزی موفق به اخذ درجه ممتاز جهانی شد.

حسین شالچی

به گزارش ایکنا؛ حسین شالچی، پس از نماینده کشور بحرین که میزبانی این مسابقات را برعهده داشت و عنوان «القارئ العالمی» را دریافت کرد، به همراه سه نماینده کشورهای مراکش، سوریه و اندونزی موفق به اخذ درجه ممتاز جهانی شد.

شالچی روز گذشته، تقدیرنامه و هدایای خود را طی تشریفات و مراسم رسمی از خالد بن علی بن عبدالله آل خلیفه، رئیس مجلس اعلی و وزیر عدل و شئون اسلامی و اوقاف کشور بحرین دریافت کرد.

یادآور می‌شود، سومین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت اینترنتی قرآن موسوم به «قاری جهانی» به همت اداره امور قرآنی وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور برگزار شد.

مراحل اول تا سوم این رقابت‌ها به صورت غیر‌ حضوری و با ارسال فایل صوتی و تصویری تلاوت قاری شرکت‌کننده برگزار می‌شود به طوری که شرکت‌کنندگان در این مسابقه فیلم‌هایی از تلاوت خود را ضبط و ارسال می‌کنند که پس از بررسی فیلم‌ها توسط کمیته داوران، نفرات برتر برای حضور در مرحله چهارم این مسابقات که به صورت حضوری در منامه برگزار می‌شود، انتخاب می‌شوند.

در این دوره از مسابقات بخش جدیدی با عنوان «قاری کوچک» برای کودکان زیر هفده سال ایجاد شد، به‌طوری که مسابقه در سه بخش «قاری مجود»(قرائت با تجوید)، «قاری مرتل»(قرائت با ترتیل) و «قاری کوچک»(قاری خردسال) برگزار می‌شود. به نفر نخست در رشته قاری مجود ۳۰ هزار دلار، به نفر نخست قاری مرتل ۲۵ هزار دلار و به نفر نخست رشته قاری کوچک ۲۰ هزار دلار اهدا می‌شود.

لقب «قاری جهانی» نیز پس از ارزیابی صوت ۵ قاری راه یافته به مرحله نهایی و پنجم، به برترین آن‌ها تعلق می‌گیرد که این شخص پس از داوری نهایی از سوی هیئت داوران انتخاب و معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالله
|
Kyrgyzstan
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۱۳:۵۳
0
0
سلام علیکم، خدا قوت میگم‌ به مسئولین این خبرگزاری قرآن که الحق و الانصاف هیچ چیز را در جهت ترویج فرهنگ قرآنی کم نگذاشته، اجرتون با صاحب قرآن
تبریک عرض میکنم به جناب آقای شالچی واقعا جا داره مسئولین قرآنی که در حال حاضر مشغول همین مسابقات و مباحث قرآنی هستند یه تجلیلی تبریکی رسما به این عزیز قرآنی داشته باشند.
من شخصا مسابقات اینترنتی بحرین را که البته فینالش حضوری هست، سه ساله دارم میبینم و امسال خیلی جالب بود که تا دو مرحله شش هفت نفر ایرانی راه یافت و قبول شد جالبیش به خاطر روابط طرفین هست که به همگان معلومه، اما وقتی که آخرین تلاوت جناب آقای شالچی را بین پنج متسابق دیدم یقین پیدا کردم که با این سبک سوزناک استاد منشاوی داوران را تسخیر خواهد کرد و به مرحله آخر راه خواهد یافت!! رقبای ایشان را هم مشاهده کردم که قابل مقایسه با تلاوت آقای شالچی نبودند. اما... دلم تردید داشت و شک!! که بعیده ایشان را جزو سه نفر نهایی قبول کنند و دلیلش هم به همگان مشخصه و متاسفانه همینم شد، وقتی وارد سایت مسابقات بحرین شدم دیدم سه نفر انتخاب شده از قاری ایران خبری نیست؛ خیلی ناراحت شدم
حالا امروز دیدم که ایشان مورد تکریم و تشویق بحرین قرار گرفته و دعوت شده باز خوشحال شدم؛
خداوند همه ما را در سایه قرآن و اهل بیت علیهم السلام حفظ بفرماید.
captcha