حاشیه‌های دیدار متسابقان رقابت‌های بین‌المللی قرآن با رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 3709350
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

حاشیه‌های دیدار متسابقان رقابت‌های بین‌المللی قرآن با رهبر معظم انقلاب

گروه مسابقات ــ دیدار متسابقان سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران امروز، ششم اردیبهشت ماه در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

حواشی دیدار متسابقان رقابت‌های بین‌المللی قرآن با رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ دیدار متسابقان و اعضای هیئت داوران سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، دومین دوره مسابقات بین‌المللی بانوان، سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب، در حسینیه امام خمینی(ره) و در محضر رهبر فرزانه انقلاب برگزار شد.

در این مراسم مسئولان، داوران و دانشجویان حاضر در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان نیز که از 7 تا 9 اردیبهشت در مشهد برگزار می‌شود، نیز حضور داشتند.

این مراسم با اجرای سیدوحید مرتضوی، مجری شبکه قرآن سیما و دکلمه‌خوانی وی آغاز شد و در ادامه سیدمصطفی حسینی از استان قزوین و نماینده کشورمان در رشته قرائت تحقیق که در این دوره از مسابقات، رتبه دوم را دریافت کرد به تلاوت قرآن کریم پرداخت. وی آیاتی انتهای سوره فتح و سوره زلزله را تلاوت کرد.

حواشی دیدار متسابقان رقابت‌های بین‌المللی قرآن با رهبر معظم انقلاب

نفر بعدی در این دیدار مصطفی اصفهانیان بود که رتبه اول این دوره را در رشته حفظ کل قرآن کریم دریافت و آیاتی از سوره مائده را به صورت حفظ ارائه کرد.

علیرضا رضایی از کشور افغانستان و حائز رتبه اول این دوره از مسابقات نیز سوره مؤمنون و اعلی را تلاوت کرد و در ادامه کمیل حماد از لبنان برگزیده همایش بین المللی قرآن کریم در آئینه شعر مسلمان اشعاری را به زبان عربی خواند.

رضوان درویش، داور این دوره از مسابقات از کشور سوریه با حس و حال خوبی ابیاتی را به زبان عربی اجرا کرد و حاضران در این مراسم آن را تکرار می‌کردند.

حواشی دیدار متسابقان رقابت‌های بین‌المللی قرآن با رهبر معظم انقلاب

در این مراسم از استاد عبدالرسول عبایی پیشکسوت قرآنی و رئیس هیئت داوران مسابقات در ادوار گذشته، یاد و برای سلامتی وی دعا شد.

امین پویا، قاری بین المللی و از اعضای کارگروه فنی مسابقات، آیات 101 تا 107 سوره مبارکه انبیا را تلاوت کرد.

گزارش ایکنا حاکی است؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه مراسم به ارائه گزارش کوتاهی پرداخت. وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب سال گذشته فرمودند که هنر، شعر و ادب را نیز در خدمت قرآن بیاوریم تا قرآن به عنوان واضحات و بینات، جا بیفتد که از امسال شعرای کشورهای اسلامی را دور هم جمع و قرآن در آئینه شعر مسلمان را برپا کردیم و امیدواریم با همت هنرمندان، بتوانیم جشنواره هنر قرآنی را در سال آتی داشته باشیم.

وی در پایان سخنانش از همه دست‌اندرکاران این مسابقات به ویژه سازمان بهزیستی کشور، جهاد دانشگاهی، حوزه‌های علمیه، رسانه ملی به ویژه شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن، سپاه پاسداران، بسیج، استانداری و شهرداری تهران،  مدیران مصلای امام خمینی(ره) و ... به ویژه مراجع عظام تقلید که یا در مراسم افتتاحیه پیام تصویری فرستادند و یا به طور مستقیم شرکت کردند و حامی بودند، قدردانی کرد.

پایان بخش دیدار شرکت کنندگان سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن، بیانات رهبر معظم انقلاب بود. ایشان در بخشی از بیاناتشان فرمودند: مسئله قرآن مسئله همیشگی دنیای اسلام است. امت اسلامی اگر از قرآن استفاده نکند و اعراض کند، کما اینکه متاسفانه در برهه‌های زمانی از تاریخ ما اتفاق افتاده است، سیلی خواهد خورد، همچنان که خورد. امروز ما به قرآن احتیاج داریم و راه صحیح جوامع اسلامی و امت اسلامی عمل به قرآن است.

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان تصریح کردند: تجوید، لحن، خواندن، حفظ و ... قرآن مقدمه است؛ مقدمه فهمیدن است و فهمیدن مقدمه عمل کردن است. شما جوانان عزیز با قرآن با این چشم و این احساس روبه‌رو شوید که باید معارف قرآن را برای زندگی شخصی، اجتماعی و حکومتی خود به منصه عمل در بیاورید. اگر با این احساس روبه‌روشوید، فردای اسلام به مراتب بهتر از امروز خواهد بود و آمریکا جرئت تهدید و خط و نشان کشیدن نخواهد داشت. اگر به قرآن تمسک کردید، این تمسک به حبل الله است و این تمسک باعث می‌شود، محکم‌تر بایستید.

یادآور می‌شود، این مراسم به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن پخش شد.

انتهای پیام

دیدار متسابقان و اعضای هیئت داوران سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دیدار متسابقان و اعضای هیئت داوران سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دیدار متسابقان و اعضای هیئت داوران سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دیدار متسابقان و اعضای هیئت داوران سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دیدار متسابقان و اعضای هیئت داوران سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دیدار متسابقان و اعضای هیئت داوران سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دیدار متسابقان و اعضای هیئت داوران سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دیدار متسابقان و اعضای هیئت داوران سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دیدار متسابقان و اعضای هیئت داوران سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دیدار متسابقان و اعضای هیئت داوران سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دیدار متسابقان و اعضای هیئت داوران سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دیدار متسابقان و اعضای هیئت داوران سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم
captcha