نخستین ترجمه گفتاری و نمایشی قرآن در جهان اسلام رونمایی شد
کد خبر: 3709449
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
با حضور مسئولان و علما؛

نخستین ترجمه گفتاری و نمایشی قرآن در جهان اسلام رونمایی شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ نخستین ترجمه گفتاری و نمایشی قرآن در جهان اسلام با عنوان «طنین وحی» امروز با حضور مسئولان و برخی از علما رونمایی شد.

نخستین ترجمه گفتاری و نمایشی قرآن در جهان اسلام رونمایی شد

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نخستین ترجمه گفتاری و نمایشی قرآن در جهان اسلام با عنوان «طنین وحی» امروز، پنج‌شنبه، ششم اردیبهشت با حضور اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه، نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان، مسئولان فرهنگی شهر و استان، امام‌ جمعه اصفهان و هنرمندان سینما، تئاتر و رادیو و با قرائت قرآن توسط مسعود عنایتی‌مقدم و با سخنرانی سید علی موسوی گرمارودی برگزار شد.

همچنین در این برنامه پیام آیت‌الله حسین مظاهری توسط فرزند وی قرائت شد.

طرح بزرگ «طنین وحی» از سوی «مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان» اجرا شده است که در این طرح، ترجمه متن مقدس قرآن با شیوه‌ای نوین ارائه می‌شود.

در این نرم افزار نقل قول‌های قرآن به صورت نمایشی با حضور حدود ۲۴۰ نقش اجرا شده است و در قالب یک ترجمه گویای گفتاری - نمایشی با فضاسازی و ترکیب افکت‌ها و آواهای مناسب، عرضه می‌شود، همچنین آیاتی که شامل نقل قول نیست، به صورت روایت با حس مربوط که متن آیه را برای مخاطب مفهوم کند، ارائه شده است.
گفتنی است، این نرم افزار قرار است به دیگر زبان های دنیا مانند عربی و انگلیسی نیز ارائه شود تا دیگر مسلمانان در اقصی نقاط جهان از آن بهره ببرند.

سعید پورسینا

انتهای پیام

captcha