هدف اهالی رسانه و فعالین فضای مجازی مرجعیت باشد
کد خبر: 3709482
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
عظیمی:

هدف اهالی رسانه و فعالین فضای مجازی مرجعیت باشد

گروه اجتماعی - مدیرکل صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هدف اهالی رسانه و فعالین فضای مجازی باید مرجعیت باشد تصریح کرد: امروز هر رسانه‌ای تلاش می‌کند مرجعیت داشته باشد و مهم‌ترین ابزار آن اعتماد است که اگر اعتماد نباشد رسانه و مرجعیت آسیب می‌بیند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، مهرداد عظیمی، مدیرکل صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز 6 اردیبهشت در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه و مدیرکل صداوسیمای استان بابیان اینکه بسیج رسانه سیاسی است اما سیاست زده نیست، اظهار داشت: رسانه ملی، شبکه استانی و رسانه‌های هم سو حیف است که خود را منتصب به یک جریان سیاسی بدانند بنابراین باید یک تعامل دو سویه با مخاطبان داشته باشند و پیام ما باید به مخاطبان برسد اما در این حوزه دو مشکل زیرساختی و محتوایی داریم.
وی افزود: در حوزه زیر ساخت‌ها شبکه جهانبین بستر‌های فضای مجازی فراهم شده و امروز می‌توان ادعا کرد صدا و تصویر را در هر جا و هر مکانی در اختیار مخاطب قرار دهیم و از طریق یک اپلیکیشن می‌توانیم صداو تصویری که مردم ارسال می‌کنند را دریافت کنیم که این موضوع باید فراگیر شود چرا که کمک بزرگی به رسانه می‌شود و اگر نهادینه شود می‌توان از ظرفیت مردمی به صورت رایگان استفاده کرد اما در حوزه محتوا هنوز فاصله زیادی داریم
مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ما رسانه‌های متعهدی هستیم، بیان کرد: اگر رسانه ما نقد شد از تریبونی که حاصل خون‌ها و جان فشانی‌ها است نباید استفاده کنیم و وقتی قلم می‌زنیم و تصویری منتشر می‌شود باید پاسخگو باشیم.
عظیمی خاطرنشان کرد: از جریانات همسو انتظار داریم و نباید در خانواده‌ ما به دلیل غرض‌های شخصی مطلبی منتشر شود چرا که ما الگو هستیم و این مطالب از لحاظ حرفه‌ای به ما آسیب می‌رساند و در رسانه‌ها اگر کسی قصور کرد محکم باید برخورد شود.
وی با بیان اینکه ما موضوعات مهمی داریم که باید به آن‌ها بپردازیم و نمی‌توانیم به حواشی رسیدگی کنیم، گفت: امروز امید نظام به رسانه‌ها است چرا که رسانه‌های بیگانه تمام دستاوردهای انقلاب را از بین می‌برد و جوانان ما در حوزه دین، اقتصادی و سیاسی و اجتماعی تخریب می‌کند و از یک زاویه ورود پیدا نمی‌کند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هدف اهالی رسانه و فعالین فضای مجازی باید مرجعیت باشد تصریح کرد: امروز هر رسانه‌ای تلاش می‌کند مرجعیت داشته باشد و مهم‌ترین ابزار آن اعتماد است که اگر اعتماد نباشد رسانه و مرجعیت آسیب می‌بیند.
عظیمی ادامه داد: در بحث محتوایی باید به موضوعاتی مانند آگاهی بخشی، دین و سبک زندگی اسلامی و در موضوعات ملی نیز باید موضوعات صیانت از منابع خدادادی، اقتصاد و محیط زیست مورد توجه قرار گیرد و در بحث کیفی نیز باید پژوهش پیوست آن باشد و اگر کسی را نقد کردیم دلسوزانه به آن فرد برنامه داده شود.
وی گفت: در شبکه استانی جهانبین بسیار کار شده اما باید ما صدای مردم و بستری برای بیان مطالبات آن‌ها باشیم اما در مقام کارشناسی نیستیم و تنها صدای مردم را منتقل می‌کنیم و اگر حرفه‌ای کار کنیم می‌توان صدای مردم باشیم و به مدیر و مسئول هم فرصت پاسخ‌دهی بدهیم و قضاوت را با مردم بگذاریم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در حوزه کم‌‌آبی و خشکسالی نیز برنامه‌های به روی آنتن رفته و مشکلات بیان شده است، بی‌تفاوتی نسبت به مشکلات مردم خیانت است و ما حتما نسبت به مطالبات مردم و امنیت کشور متعهد هستیم.
عظیمی خاطرنشان کرد: بحث آب یک چالش جدی در کشور است بنابراین نباید اجازه دهیم با سیاسی بازی و نفوذ و قدرت اداری حق استان ضایع شود.
وی با اشاره به مشارکت صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب استان گفت: ما آمادگی داریم تا ویژه برنامه‌های هفتگی برای نشریات در استان بر روی آنتن قرار دهیم همچنین مطالبات و فعالیت‌هایی که در رسانه‌ها انجام شده است را نیز پخش می‌کنیم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به جشنواره تولیدات رادیویی و تلوزیونی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان ما ظرفیت‌های بی‌شمار به ویژه در گردشگری دارد امام متاسفانه رتبه اول بیکاری راداریم و برخی اوقات نام استان ما با استان‌های دیگر به اشتباه بیان می‌شود بنابراین ما امسال میزبانی این جشنواره را برعهده داریم تا بتوانیم استان را معرفی کنیم که این سبب توسعه و رونق اقتصادی نیز می‌شود.

captcha