آزادسازی شمال پاوه طی دو عملیات ابوذر
کد خبر: 3709491
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳
گاه شمار دفاع مقدس؛ 7 اردیبهشت؛ سالروز آزادسازی ارتفاعات نودشه

آزادسازی شمال پاوه طی دو عملیات ابوذر

گروه جهاد و حماسه ــ ارتفاعات شمال و جنوب نودشه در شمال پاوه، هفتم اردیبهشت ماه سال 60 طی عملیات‌های ابوذر 1 و 2 آزاد شد.

جمعه//

به گزارش ایکنا، هفتم اردیبهشت ماه؛ سالروز آزادسازی ارتفاعات نودشه است در هفتم اردیبهشت ماه سال 1360 ارتفاعات شمال و جنوب نودشه در شمال پاوه آزاد شد.

روستای نودشه در شمال جاده آسفالت پاوه به نوسود، در غرب رودخانه آب سیروان و در میان ارتفاعات بلند منطقه در شمال شرق نوسود واقع است. این روستا به محل استقرار گروه‌های ضد انقلاب تبدیل شده بود تا این که در پی اجرای عملیات‌های ابوذر 1 و 2 در این منطقه، اهالی نودشه داوطلبانه به استقبال رزمندگان اسلام آمدند. اندکی پس از آزادی نودشه هواپیما‌های عراق 2 بار آن را بمباران کردند که ده‌ها تن شهید یا مجروح شدند.

ارتفاع نروی در شمال جاده آسفالت پاوه به نوسود واقع است. ارتفاع نودشه در شمال شرق نروی و جنوب روستای نودشه و ارتفاع کله تنگ در غرب این روستا قرار دارد و هر دو ارتفاع دیواره شمالی منطقه نروی را تشکیل می‌‌دهند. هر یک از ارتفاعات مزبور با از جان گذشتگی عده‌ای از حماسه سازان آزاد شد به خصوص که اغلب این عملیات‌ها در فصل سرما و زمستان انجام شده است. رزمندگان این خطه، پس از انتقال به جبهه‌های جنوب، در عملیات‌های فتح المبین، بیت المقدس و … نقش‌های مهمی ایفا کردند.

انتهای پیام

captcha