جوانان سرمایه اصلی نظامند
کد خبر: 3709572
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
حجت الاسلام نکونام:

جوانان سرمایه اصلی نظامند

گروه سیاسی - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری سرمایه اصلی نظام را جوانان عنوان و بیان کرد: نامگذاری روز تولد حضرت علی اکبر(ع) به‌عنوان روز جوان بهانه‌ای برای الگو گیری نسل جوان از این بزرگوار است. جوانان باید قدر خود را بدانند و مواظب باشند کاه از آن‌ها استفاده ابزاری نشود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 7 اردیبهشت در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به‌روز شوراها اظهار داشت: شوراها بر خواسته از متن جامعه هستند تا برای منافع جامعه مدبرانه بیاندیشند و آنها را دنبال کنند. این وظیفه خطیر و سنگینی است که پاسخگویی در دنیا و آخرت را به دنبال دارد.
وی با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل خواستار برنامه‌ریزی و توسعه بیشتر زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور شد و افزود: 11 اردیبهشت روز کار و کارگر است. وقتی صحبت از کار و کارگر می‌شود شاید ابتدا محصول کار و کارگری یعنی کالای ایرانی به ذهن خطور کند. امروز خرید کالای ایرانی بالاترین خدمت به کارگران است چرا که این مسئله سبب ایجاد شغل و رونق تولید می‌شود.
امام جمعه شهرکرد بیان کرد: باید به صورت ویژه به مسئله کار و کارگری و اشتغال که امروز واقعا یک معضل است پرداخت و با برنامه‌ریزی‌های صحیح حق این قشر از جامعه را ادا کرد.
نکونام به 13 اردیبهشت روز جهانی آزادی مطبوعات اشاره و تصریح کرد: تاکنون در هیچ کجای دنیا آزادی مطبوعات شکل نگرفته است چرا که کسی تعریف درستی از آزادی به معنای حفظ ارزش‎های انسانی نداشته است و فقط آن را در جهت منافع خود تعریف کرده‌اند.
وی با بیان اینکه مطبوعات عمدتا وابسته هستند خاطرنشان کرد: ارزش‌های انسانی تنها توسط خداوند و در مکاتب آسمانی تعریف شده است. امروز تعریف آزادی در دین اسلام وجود دارد که متاسفانه طرفدارانش کم و در اقلیت هستند. افتخار نشریه مستقل و رسانه آزادیخواه آن است که در چارچوب دین خدا قلم بزند و خط قرمزش خط قرمزهای دین باشد.
امام جمعه شهرکرد سرمایه اصلی نظام را جوانان عنوان و بیان کرد: نامگذاری روز تولد حضرت علی اکبر(ع) به عنوان روز جوان بهانه‌ای برای الگوگیری نسل جوان از این بزرگوار است. جوانان باید قدر خود را بدانند و مواظب باشند کاه از آنها استفاده ابزاری نشود.
نکونام به سالروز ولادت امام زمان(عج) و روز تجلیل از سربازان گمنام اشاره کرد و ادامه داد: منتظر کسی است که به معنای واقعی انقلابی باشد کشور ما نیز با همین روحیه انقلابی می‌رود که زمینه‌ساز ظهور باشد.
وی ضمن تقدیر از عملکرد وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان در عرصه های خارجی و داخلی، خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات در جلوگیری از نفوذ و شناسایی افراد مسئله دار پاسدار و حافظ نظام اسلامی است. نگاه و ارزش‌های انقلابی و ایمانی بر این مجموعه حاکم است.
امام جمعه شهرکرد به روز معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری اشاره و تصریح کرد: معلم تزریق کننده فرهنگ اسلامی به جامعه مسلمانان و تربیت کننده انسان است. باید توحه داشت که تزریق فرهنگ غربی جامعه را از اسلام تهی می کند. شهید مطهری به آن دلیل الگوی معلمان قرار گرفت تا طرز تفکر و عمل ایشان وجه حرکتی معلمان باشد.
نکونام ایرانی و مسلمان بوده را از شاخصه‌های مفاخر دانست و یادآور شد: مفاخر آنهایی هستند که در پی عدالت گستری ایمانی و توحیدی باشند.
وی ترویج مسیحیت یا زرتشت را در مقطع کنونی گمراه کردن جامعه عنوان کرد و گفت: اینکه برخی ایرانی و زرتشت و مسائل آبا و اجدادی را کنار هم مطرح می کنند در پی چیزهای دیگر هستند. پیامبران همه مردم را به پیروی از پیامبر بعد از خود دعوت کرده‌اند. امروز بالندگی ایرانی به پیروی از اسلام و آیین پیامبر خاتم است.

captcha