کانون‌های مساجد ایلام در پورتال جامع ثبت‌نام کنند
کد خبر: 3709920
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
حجت‌الاسلام چراغی‌پور:

کانون‌های مساجد ایلام در پورتال جامع ثبت‌نام کنند

گروه فرهنگی- مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از روند مناسب ثبت کانون‌های فرهنگی و هنری ایلام در پرتال بچه‌های مسجد، خبر داد و گفت: پورتال جامع کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مهم‌ترین راهکار پیشرفت کمی و کیفی کانون‌ها خواهد بود .

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور،  مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: این طرح در راستای ساماندهی و ثبت و توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 90 کانون فرهنگی و هنری این استان در این سامانه ثبت ‌شده است، افزود: استان ایلام دارای 295 کانون فرهنگی و هنری است که انتظار می‌رود با روندی که در ثبت کانون‌های مساجد در این سامانه وجود دارد تا 20 اردیبهشت‌ماه شاهد ثبت کلیه کانون‌های استان در این سامانه باشیم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام اضافه کرد: مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برای ثبت‌نام کانون فرهنگی و هنری مسجد در مناطق مختلف می‌توانند به آدرس این سامانه به نشانی bachehayemasjed.ir.www مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام مراجعه نمایند.
چراغی‌پور با اشاره به اینکه ثبت‌نام کانون‌ها در این سامانه نقش مهمی در راستای اختصاص اعتبار و پرداخت سرانه کانون‌ها خواهد داشت، یادآور شد: یکپارچه‌سازی اطلاعات در سطوح مختلف استانی، شهرستانی، کشوری تحت یک بانک اطلاعات یکپارچه، بررسي و ارزيابي وضعيت موجود کانون‌ها و خدمات ارائه‌شده ازنظر کمی و کیفی، تقویت و تسهیل ارتباط بین کانون‌ها، دبیرخانه‌ها و ستاد در مناطق مختلف کشور و ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی و ارتباطی بین کانونی از جمله اهداف این سامانه است.
وی با بیان اینکه پورتال جامع کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مهم‌ترین راهکار پیشرفت کمی و کیفی کانون‌هاست، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مناطق مختلف شهری و روستایی استان، باید هرچه زودتر اطلاعات کانون خود را در این پورتال ثبت کنند و انتظار می‌رود که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

چراغی‌پور یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ هجدهم اسفندماه ١٣٧١ و تحت عنوان مصوبه ٣٠٢ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه ارائه طرح‌هایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی محول کرد و مقرر شد به ‌منظور احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه‌های دولتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیئتی را در راستای هدایت و سازمان‌دهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد ایجاد کند که هم‌اکنون با عنوان ستاد عالی نظارت و هماهنگی بر کانون‌های فرهنگی و هنری فعالیت دارد.
انتهای پیام
captcha