وزرای خارجه مسلمان 15 اردیبهشت گردهم می‌آیند
کد خبر: 3710268
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

وزرای خارجه مسلمان 15 اردیبهشت گردهم می‌آیند

کانون خبرنگاران نبأ ــ چهل و پنجمین اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی(CFM)، از 15 اردیبهشت‌ماه جاری در بنگلادش آغاز به کار می‌کند.

وزرای خارجه مسلمان 15 اردیبهشت گردهم می‌آیند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به نقل از تارنمای dhakacfm، چهل‌و‌پنجمین اجلاس شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی(CFM)، با شعار ارزش‌های اسلامی برای صلح پایدار، همبستگی و توسعه 15 و 16 اردیبهشت ماه جاری( پنجم و ششم ماه می میلادی) در شهر داکا، پایتخت بنگلادش آغاز به کار می‌کند.

در اجلاس‌های سالانه شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی، وزرای امور خارجه کشورهای عضو، موضع‌گیری و دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مرتبط به جهان اسلام و مسلمانان بیان می‌کنند.

در چهل‌و‌پنجمین اجلاس قرار است، بنگلادش ریاست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را به مدت یک سال از ساحل عاج تحویل بگیرد، این دومین بار پس از سال 1983 میلادی است که بنگلادش میزبان این اجلاس خواهد شد.

قرار است، مراسم افتتاحیه چهل و پنجمین اجلاس شورای وزرای امور خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی 15 اردیبهشت ماه جاری (پنجم ماه می میلادی) در مرکز کنفرانس بین‌المللی بانگ باندو داکا برگزار شود.

چالش‌های انسانی در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با توجه ویژه بر اوضاع انسانی مسلمانان روهینگیا از موضوعات اصلی است که در این اجلاس مطرح خواهد شد.

همچنین جلسات کمیته ویژه، گروه‌های تماس وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در حاشیه چهل‌و‌پنجمین اجلاس شورای وزرای خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود.

سازمان همکاری اسلامی دومین سازمان بزرگ بین‌المللی جهانی بعد از سازمان ملل متحد است که در چهار قاره گسترش یافته و تلاش می‌کند تا از منافع جهان اسلام و مسلمانان محافظت کند.

وزرای خارجه مسلمان 15 اردیبهشت گردهم می‌آیند

محمدجواد صفری

انتهای پیام

captcha