راه‌ حل بیکاری تغییر نگرش و مهارت‌آموزی است
کد خبر: 3710649
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
در مراسم نواخته شدن زنگ کار در ایلام عنوان شد؛

راه‌ حل بیکاری تغییر نگرش و مهارت‌آموزی است

گروه اجتماعی - مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش استان ایلام در مراسم نواخته شدن زنگ کار بر تغییر نگرش و مهارت‌آموزی به عنوان راه‌‌حل‌های مبارزه با بیکاری تاکید کردند.

به گزارش ایکنا از ایلام، شکراله شیرخانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام امروز در این مراسم اظهار کرد: بیکاری مشکل و معضل نیست بلکه مسئله‌ای است که راهکار دارد و قابل حل است هر چند ممکن است به دلیل مشکل بودن راه‌حل‌ها مرتفع کردن آن زمان ببرد.
وی از هنرستان‌ها و مراکز مهارت آموزی به عنوان مبدا حل مشکلات نام برد  و گفت: با تجربه‌ای که کشورهای دیگر دارند می‌توان به این نکته اساسی پی برد که مبدا رونق تولید و اشتغال نظام آموزشی است.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: لازمه رونق گرفتن اشتغال و تولید تغییر نگرش است و لازم است هنرجویان و مسئولان نظام آموزشی خود را برای یک تغییر بنیادی آماده کنند تا دانش  کسب شده را به کار و شغل تبدیل کنیم.
اسفندیار رستم‌زاد، مدیرکل موزش و پرورش استان ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: پیشرفت و تعالی هر جامعه در گرو کار کردن است و هر کشوری که کار کردن را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهد قطعا به تولید خواهد رسید و کشورهایی که کار و تولید  پررونقی دارند می‌توانند با ارائه محصول فکر خود را نیز به کشورهای دیگر غالب کنند.
وی با تاکید بر اینکه این کار در کشور از هنرستان‌ها آغاز شده است است، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا علاقه دانش‌اموزان را بسنجیم و به سمت کار کردن سوق دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: اگر در کشوری کار کردن اهمیت خود را از دست بدهد تمدن آن جامعه نیز رو به انحطاط می‌رود و امیدواریم در کشور نیز علم و عمل همراه با هم جامعه را به سمت تعالی و پیشرفت پیش ببرند.
در این مراسم نمایشگاه دستاوردهای هنرجویان هنرستان دخترانه فاطمیه نیز افتتاح شد.
هنرستان فاطمیه ایلام در رشته‌های حسابداری، معماری داخلی، صنایع شیمیایی، کامپیوتر و گرافیک به تربیت هنرجو می‌پردازد.
انتهای پیام
captcha