سازمان فرهنگ و ارتباطات؛ مجری گفت‌‌و‌گوی دینی در 30 کشور
کد خبر: 3710660
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
ابراهیمی‌ترکمان عنوان کرد:

سازمان فرهنگ و ارتباطات؛ مجری گفت‌‌و‌گوی دینی در 30 کشور

گروه بین‌الملل - رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با رئیس بنیاد دایرةالمعارف ایتالیا گفت: این سازمان تاکنون با بیش از 30 کشور گفت‌وگوهای دینی برگزار کرده است که تقریبا 35 سال قدمت دارد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات؛ مجری گفت‌‌و‌گوی دینی در 30 کشور

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ «ماسیمو برای»، رئیس بنیاد دایرةالمعارف ایتالیا و وزیر سابق میراث و فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری این کشور پیش از ظهر امروز (10 اردیبهشت) ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس این سازمان دیدار و درباره گسترش تعامل و همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور، گفت‌وگو کرد.

ابراهیمی‌ترکمان در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی ایران و ایتالیا، معرفی فرهنگ دو کشور به یکدیگر را بسیار ضروری خواند و گفت: ما همواره نسبت به روابط فرهنگی با ایران رضایت داریم و علاقه‌مندیم سطح همکاری‌ها بیش از گذشته توسعه یابد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به برگزاری گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و ایتالیا به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان به میزبانی بنیاد دائرةالمعارف ترِهکانی اشاره کرد.

وی در ادامه، گفت: در جهان متلاطم و آشوب‌زده کنونی، گفت‌وگو برای یافتن زمینه‌ها و بسترهایی برای فهم مشترک ملت‌ها از یکدیگر بیش از هر زمان دیگر اهمیت پیدا کرده است. بی شک حضور و همفکری اندیشمندان و خردورزان در عرصه فرهنگ می‌تواند مؤثر و کاربردی باشد.

وی ضمن تمجید از تلاش‌های سفیر ایتالیا در تهران برای برقراری ارتباط مستمر بین دو کشور گفت: ما اعتقاد داریم تعامل فکری و فرهنگی با سایر جوامع، مؤثرترین راهکار برای ارتقای صلح و برادری در جهان است و خشونت و افراط‌گرایی نتیجه فقدان گفت‌وگوهاست.

ابراهیمی‌ترکمان ضمن تبیین عملکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گسترش و ارتقای گفتمان بین ادیان افزود: این سازمان تاکنون با بیش از 30 کشور گفت‌وگوهای دینی برگزار کرده است که تقریبا 35 سال قدمت دارد. اهمیت این گفتمان بدین دلیل است که پیروان ادیان، به ویژه ادیان الهی در صدد یافتن اشترکات تاریخی ـ اعتقادی برای تقویت زمینه‌های صلح و همزیستی هستند.

وی با بیان اینکه غفلت و جهالت دو عامل دوری انسان از معنویت است، گفت: در عصر کنونی سرگرم‌شدن مردم به مظاهر زینت‌بخش فن‌آوری‌های نوین و فضای مجازی، آنان را از تمرکز که بن‌مایه رویکرد به معنویت و اخلاق مداری است، دور کرده است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات؛ مجری گفت‌‌و‌گوی دینی در 30 کشور

ابراهیمی‌ترکمان گفت: فراهم کردن فرصت برای تعامل، همفکری و به اشتراک گذاری اندیشه‌ها بین نخبگان به منظور گسترش درک متقابل و رفع سوء تفاهمات، رویکردی منطقی و عقلانی برای مواجهه با معضلات است که بالطبع، این گفت‌وگوها می‎‌تواند به توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور کمک کند.

وی اظهار امیدواری کرد گفت‌وگوهای فرهنگی بین ایران و ایتالیا تداوم یابد؛ چراکه زمینه‌های شناخت عمیق‌تر بین دو ملت را فراهم می‌سازد.

تداوم گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و ایتالیا

ماسیمو برای، رئیس بنیاد دایرةالمعارف ایتالیا و وزیر سابق میراث و فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری این کشور نیز ضمن یادآوری اولین سفر خود به ایران، بر ضرورت تعمیق روابط و دوستی بین دو ملت تأکید کرد و گفت: علاقه‌مندیم ارتباطات بین دو کشور همواره مستحکم شود و با تأسیس مؤسسه فرهنگی ایتالیا در تهران، این روابط را گسترده‌تر کنیم.

وی با ابراز علاقه‌مندی خود به معرفی و شناساندن فرهنگ ایران به مردم جهان گفت: بسیار خرسندم از اینکه با ملتی که به زیبایی با فرهنگ خود آشناست و به گفت‌وگوی فرهنگی و دینی با سایر کشورها اهمیت می‌دهد، سفر کردم.

رئیس بنیاد دایرةالمعارف ایتالیا ضمن استقبال از برگزاری گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و ایتالیا گفت: ایران و ایتالیا دارای سوابق بسیار طولانی و تاریخی در همکاری و تعامل با یکدیگر هستند که ایتالیا می‌تواند در تعامل فرهنگی ایران و اروپا نقش مثبت و سازنده‌ای را ایفا کند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی موجود در ایتالیا خواستار گفت‌وگوهای فرهنگی بین دو کشور برای گسترش صلح و عدالت جهانی و دوری از خشونت شد.

انتهای پیام

captcha