یک زن مثل تو؛ کمپین حمایت از حجاب در آلمان
کد خبر: 3710764
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

یک زن مثل تو؛ کمپین حمایت از حجاب در آلمان

گروه بین‌الملل – کمپینی به نام «یک زن مثل تو» به منظور حمایت از حجاب در آلمان در شبکه اجتماعی فیس بوک راه‌اندازی شده است.

«یک زن مثل تو»؛ کمپین حمایت از حجاب در آلمانبه گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ «یک زن مثل تو» نام گروهی است که توسط گروهی از زنان مسلمان آلمانی در شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک راه‌اندازی شده است. در واقع گروهی از زنان مسلمان در آلمان به این نتیجه رسیده‌اند که نظرات و افکار خود را درباره بحث‌های جاری مانند پوشش، زندگی مسلمانان و غیره از طریق شبکه‌های اجتماعی و ایجاد کمپین در سراسر کشور با سایر زنان و مردان در آلمان به اشتراک بگذارند. علاوه بر این آنها با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام، از زنان مسلمان درخواست کرده‌اند که با اشتراک عکسی از خود، به طور خلاصه توضیح دهند که پوشیدن روسری و حجاب در زندگی آنها چه نقشی دارد.

اعضای گروه فیس‌بوکی «یک زن مثل تو» هفته گذشته سعی کردند تا توجه مردم در شهر «دلمنهورست» آلمان را به ناعادلانه بودن ممنوعیت حجاب برای زنان جوان مسلمان جلب کنند.

این برای دومین‌بار است که زنان مسلمان این گروه سعی می‌کنند درباره شرایط و وضعیت زنان مسلمان با اهالی شهر دلمنهورست در خیابان گفت‌وگو کنند.

در گزارشی که در همین ارتباط در صفحه فیس بوک این گروه منتشر شده، آمده است:« هوا خیلی خوب بود و باید بگوییم که این‌بار شرایط در دلمنهورست نسبت به دفعه قبل بسیار متفاوت بود. لحظاتی وجود داشت که درخواست ما برای 10 دقیقه صحبت‌ردن با زنان رد می‌شد، برخی از زنان نمی‌خواستند در بحث شرکت کنند و ما باید درباره مسائل جاری مانند ممنوعیت روسری و غیره نظر آنها را جلب می‌کردیم. البته، نظرات مخالفان را هم شنیدیم. افرادی هم خودشان آمدند، به ما شجاعت دادند و گفتند که نباید تسلیم شویم. در این زمان، بحث‌هایی طولانی ایجاد می‌شد و این بسیار خوب بود. بسیاری از زنان گفتند که با زنان مسلمان مشکلی ندارند، اما با برخی از مردان مسلمان که رفتار خوبی ندارند و زنان را سرکوب می‌کنند، مشکل دارند. زنان دیگری هم نمی‌توانستند بین فرهنگ شرقی، سنت و اسلام تمایز قائل شوند. آنها متوجه نیستند که رفتار بد افراد، ربطی به اسلام ندارد. اکثر منتقدان هم در پایان بحث گفتند که ما باید این حرکت را ادامه دهیم، چرا که این اقدامات می‌تواند گامی مؤثر برای بالابردن تحمل در جامعه باشد. البته این کار باید از سوی هر دو طرف انجام شود.»

«یک زن مثل تو»؛ کمپین حمایت از حجاب در آلمان

انتهای پیام

captcha