113 زنجانی در بخش معارفی مسابقات قرآن اوقاف ثبت‌نام کردند
کد خبر: 3710944
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
نوروزی:

113 زنجانی در بخش معارفی مسابقات قرآن اوقاف ثبت‌نام کردند

گروه فعالیت‌های قرآنی- کارشناس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: 113 زنجانی در بخش معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف که شامل سه رشته تفسیر، حفظ موضوعی قرآن کریم حفظ معارف و احادیث اهل‌البیت (ع) است، ثبت‌نام کردند.

احمد نوروزی، کارشناس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: بخش معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در سه رشته حفظ معارف و احادیث اهل‌البیت (ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم و تفسیر برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آزمون تفسیر از سوره حجر و بر اساس تفسیر نمونه خواهد بود، افزود: علاقه‌مندان برای دریافت فایل PDF تفسیر این سوره مبارکه می‌توانند به سایت http://quraniran.ir مراجعه و فایل مورد نظر را دریافت کنند.
نوروزی در خصوص نحوه برگزاری این مسابقه تصریح کرد: ثبت‌نام و شرکت در آزمون تفسیر به صورت اینترنتی انجام می‌شود و با توجه به پیامکی که برای شرکت‌کنندگان ارسال خواهد شد، ساعت برای آزمون اطلاع‌رسانی می‌شود، زیرا این آزمون مجازی، طبق زمان‌بندی مشخصی برگزار خواهد شد.
کارشناس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ثبت‌نام برای حضور در این دور از رقابت‌ها تا 10 اردیبهشت ماه بود و زمان برگزاری آزمون نیز طبق آخرین زمانبندی اعلام شده در 20 اردیبهشت سالجاری خواهد بود.
نوروزی با بیان اینکه در استان زنجان 113 نفر متقاضی شرکت در بخش معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه بودند، تاکید کرد: در شهرستان زنجان 76 نفر برای حضور ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 47 خانم و 29 نفر آقا هستند.
وی افزود: 51 نفر در رشته تفسیر، 16 نفر در رشته حفظ و 9 نفر متقاضی شرکت در رشته معارف و احادیث در شهرستان زنجان هستند که آمار شرکت‌کنندگان شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان نیز در این لیست ارائه شده است.
کارشناس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در شهرستان‌های دیگر استان تصریح کرد: ابهر 5 شرکت‌کننده که 3 نفر در رشته تفسیر و دو نفر در رشته حفظ موضوعی حضور دارند و متقاضی شرکت در بخش معارف و احادیث نداشتیم.
نوروزی گفت: در خدابنده 10 شرکت‌کننده که 8 نفر متقاضی بخش تفسیر و 2 نفر نیز متقاضی بخش حفظ موضوعی هستند و در بخش معارف و احادیث شرکت‌کننده ندارد.
وی افزود: طارم در رشته حفظ موضوعی 4 شرکت‌کننده دارد و در دو رشته تفسیر و مهارف و احادیث متقاضی حضور ندارد.
کارشناس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در شهرستان خرم‌دره نیز 18 شرکت‌کننده داریم که از این تعداد 6 نفر در رشته تفسیر، 8 نفر در رشته حفظ موضوعی و 4 نفر نیز در بخش معارف و احادیث حضور خواهند داشت.
نوروزی تاکید کرد: رقابت در بخش تفسیر سوره مبارکه حجر به صورت تستی بوده و هر سوال 2.5 امتیاز دارد و برای هر سه سوال غلط نیز یک امتیاز منفی لحاظ خواهد شد.
انتهای پیام
captcha