قاریان ایرانی چیزی كمتر از قاریان مصری ندارند/ قهرمان‌پروری در بخش قرآن كم است
کد خبر: 3710952
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
هاشمی:

قاریان ایرانی چیزی كمتر از قاریان مصری ندارند/ قهرمان‌پروری در بخش قرآن كم است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ قاری بین‌المللی كشورمان خواستار استفاده از ظرفیت قاریان درون كشور شد و گفت: ما مشاهده می‌كنیم كه هر ساله قاریان مصری را به شهرهای مختلف كشورمان اعزام می‌كنند در حالی كه قاریان كشورمان چیزی كمتر از آنان ندارند.

سیدعباس هاشمی، قاری بین‌المللی كشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایكنا از فارس، به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: تأكید معظم‌له استفاده از ظرفیت‌های درونی كشور است كه مسلماً قاریان برجسته و توانمند هم جزئی از این ظرفیت‌ها هستند.

باید به تمام فعالان قرآنی توجه شود
وی با تأكید بر لزوم توجه و اهمیت دادن به قاریان و حافظان كشورمان افزود: ما باید به تمام فعالان قرآنی كه در عرصه‌های مختلف در حال فعالیت هستند، توجه كنیم چرا كه رسالت آن‌ها رسالت مقدسی است.
هاشمی اظهار كرد: ما مشاهده می‌كنیم كه در طول ایام سال به خصوص ماه مبارك رمضان قاریانی از كشور مصر را به ایران دعوت می‌كنند و برای آنان محافل بزرگی در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌كنند كه مردم هم استقبال خوبی از این محافل می‌كنند این در حالی است كه ما در كشور خودمان قاریان بسیار برجسته‌ای داریم كه پای به پای قرای مصری جلو می‌روند و هیچ‌ چیزی كمتر از آن‌ها ندارند.

برپایی محافل قرآنی در نقاط مختلف برای قرای كشور، اهمیت دادن به كار آن‌هاست
این قاری بین‌المللی كشورمان اعتقاد دارد كه برپایی محافل قرآنی متعدد برای قاریان برجسته كشورمان در شهرها و نقاط مختلف كشورمان در واقع به نوعی اهمیت دادن به كار آن‌ها بوده و موجب پیشرفت آنان خواهد شد.

آیا همان‌قدری كه به خوانندگان توجه می‌شود به قاریان و حافظان هم توجه می‌شود؟
وی با بیان اینكه كیفیت كار قاریان كشورمان هم به لحاظ كمی و هم كیفی بسیار پیشرفت كرده است، گفت: نكته‌ای كه آزاردهنده است این است كه قهرمان‌پروری در بخش قرآن نسبت به سایر رشته‌ها بسیار كم است به عنوان مثال ما مشاهده می‌كنیم كه به قهرمانان رشته‌های مختلف اعم از ورزشی، هنری و یا موسیقی چقدر اهمیت می‌دهند و چقدر خواننده‌ها را در مكان‌های مختلف تكریم می‌كنند اما آیا آنقدری كه به خوانندگان كشورمان توجه می‌شود، به قاریان و حافظان هم توجهی می‌شود؟

چهره‌های قرآنی را تكریم كنیم
هاشمی یادآور شد: مقام معظم رهبری تأكید كردند كه اگر می‌خواهیم قرآن میان جوانان و نوجوانان گسترش پیدا كند باید قهرمانان قرآنی را تكریم كنیم زیرا این تكریم موجب ترغیب جوانان جهت گام نهادن در این راه می‌شود لذا یكی از مهم‌ترین كارهایی كه می‌توان انجام داد، تكریم همین چهره‌های قرآنی است.
انتهای پیام

captcha