اختصاص 300 میلیارد تومان تسهیلات به ایلام در زمینه اشتغال فراگیر
کد خبر: 3711028
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
سلیمانی‌دشتکی خبر داد:

اختصاص 300 میلیارد تومان تسهیلات به ایلام در زمینه اشتغال فراگیر

گروه اجتماعی - استاندار ایلام با بیان اینکه سیاست‌های اشتغالزایی در استان بر سه محور حفظ واحدهای فعال، تسریع در ساخت واحدهای در حال ساخت و استفاده از اعتبارات اشتغالزایی استوار است، گفت: 300 میلیارد تومان تسهیلات به ایلام در زمینه اشتغال فراگیر اختصاص یافته است.

به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام امروز در مراسم روز کارگر و بیست و نهمین جشنواره امتنان از کارگران اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال در سال 97 در سه محور حفظ واحدهای تولیدی فعال و رفع مشکلات این واحدها، تسریع در روند احداث واحدهای در حال ساخت و ایجاد طرح های اشتغال زایی با استفاده از ظرفیت تسهیلات ارزان قیمت در استان سیاست کاری حوزه اشتغال در استان است .
وی افزود: در سال گذشته با برگزاری جلسات متعدد و بسیار زیاد اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و شورای اشتغال با بررسی واحدهای تولیدی راکد، نیمه راکد و فعال به دنبال فعال کردن این واحدها و رفع مشکل واحدهای فعال برای افزایش تولید و اشتغال در استان برآمدیم و مسائل و مشکلات این واحدها را برای رفع موانع تولید بررسی و راهکارهای خوبی را ارائه دادیم .
استاندار ایلام با اشاره به سیاست جذب سرمایه گذار و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به عنوان دو راه اشتغال‌زایی در استان، اضافه کرد: همدلی خوبی در استان به خصوص در بحث جذب سرمایه گذاری ، پروژه های عمرانی و جذب اعتبارات و برنامه ریزی و بودجه وجود دارد و به همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی صدها جلسه با مقامات دولتی برای جذب اعتبارات و رفع دیگر مشکلات مباحث اقتصادی در استان برگزارشده که نتایج بسیار خوبی نیز به همراه داشته است .
سلیمانی دشتکی افزایش اعتبارات ملی، بازگشت ردیف اربعین به استان، جذب اعتبارات اربعین حاصل رایزنی بامقامات کشوری به همراه بزرگان و نمایندگان مردم دانست و افزود: با جذب این اعتبارات و تکمیل زیرساخت ها و تلاش برای جذب سرمایه گذاران مختلف در استان به دنبال ایجاد اشتغال در استان هستیم و تلاش داریم سالی بی نظیر در حوزه اشتغال در استان داشته باشیم .
وی با اشاره به اختصاص 1.5 میلیارد دلار منابع ارزی از طریق صندوق ذخیره به اعتبارات توسعه روستایی عنوان کرد: به همین میزان نیز از طریق منابع بانکی برای اشتغال روستایی در سال 97 اختصاص خواهد یافت و تسهیلات ارزان قیمت و ارزشمندی به بحث اشتغال در روستاها به استان اختصاص یافته که باید برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه صورت داد تا طرح هایی با توجیه اقتصادی و اشتغالزایی پایدار در استان شکل گیرد و ما در این سال بیشترین اشتغال را در روستاها شاهد باشیم.
سلیمانی دشتکی تسهیلات اشتغال فراگیر در استان را 300 میلیارد تومان اعلام کرد و تصریح کرد: علاوه بر این اعتبارات بحث اشتغال خانگی ، مددجویان ودیگر طرح های دولت امیدواری زیادی به رفع مشکل بیکاری در استان وجود دارد .
وی با اشاره به تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری در استان ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های خوب برای اشتغال‌زایی در استان جذب سرمایه گذاران به استان است که در این زمینه اقدامات خوبی نیز انجام شده است ولی مشکلی که در استان وجود دارد بحث بومی‌گرایی و اعمال فشارهای بسیار برای بکارگیری افراد بومی منطقه در پروژه‌های اقتصادی و صنعتی استان است که می تواند ضررهای زیادی به همراه داشته باشد و باید تلاش کنیم، فرهنگسازی مناسبی در این خصوص صورت گیرد، چرا که اگر این فشارها ادامه یابد امکان جذب سرمایه گذاران جدید در استان وجود ندارد و در دیگر نقاط هم از تجربیات و تخصص نیروهایی که در استان وجود دارند استفاده نخواهد شد .
استاندار ایلام با بیان این که سرمایه ترسوست و هر جا که احساس امنیت نکند حضور نخواهد یافت، خاطر نشان کرد: اگر ما بتوانیم فرهنگ جذب سرمایه گذاران را در استان گسترش دهیم با توجه به ظرفیت های بین نظیری که در استان وجود دارد مطمئنا امیدواری های زیادی در توسعه استان ایجاد خواهد شد .
وی خواستار ایجاد همدلی و وحدت رویه برای ریشه کن شدن بیکاری در استان شدو بیان داشت: ظرفیت های این استان در هیچ کجا قابل مشاهده نیست و باید از این ظرفیت های برای رفاه و پیشرفت مردم استان استفاده کنیم
انتهای پیام
captcha