آخرالزمان دوران غربالگری است/تقویت حکومت اسلامی با حمایت از نایب عام
کد خبر: 3711119
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
خاتمی:

آخرالزمان دوران غربالگری است/تقویت حکومت اسلامی با حمایت از نایب عام

گروه سیاسی- امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در آخرالزمان از افراد بی‌دین تجلیل می‌شود و افراد متدین را تحقیر می‌کنند گفت: تقویت حکومت اسلامی با حمایت از نایب عام امام زمان(عج) انجام می‌شود. برای ما مواضع ولایت اصل است، هر کس با ولایت باشد محبوب ما و هر کس از ولایت دور شد منفور ماست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، شامگاه سه شنبه، یازدهم  اردیبهشت ماه، در جشن میلاد حضرت مهدی(عج) که در مسجد القائم محلات برگزار شد، اظهار کرد: روز ظهور امام عصر(عج) دیگر از زرادخانه‌های اتمی آمریکا و متحدانش خبری نیست؛ آن روز فقط توحید خواهد بود و صدای «لا اله الا الله» و «محمد رسول الله» خواهد آمد.
آیت‌الله خاتمی تشریح کرد: محلات با نام آیت‌الله سید طه مقدسی عجین شده است بنده در متن جامعه روحانیت هستم و شهادت می‌دهم بزرگی که هوای نفس را در خود کشته بود، مرحوم آیت‌الله مقدسی بود. گویا این شخص اصلاً هوای نفس نداشت.
وی ادامه داد: آیت‌الله مقدسی بدنه تدین این شهر را ساخت و در جای جای محلات نفس گرم این انسان بزرگ مشهود است و امام جمعه فعلی و نماینده مردم در مجلس هم از شاگردان ایشان هستند. او فردی ولائی و خدایی بود. حرف‌هایی که ایشان به من زدند قابل نقل عمومی نیست اما نشانگر ارادت بسیار ایشان به امام خمینی(ره) است.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در آخرالزمان غربالگری می‌شود و همه مورد آزمایش قرار خواهند گرفت اما این آزمایش برای طرفداران حضرت قائم(عج) ویژه است.
وی افزود: باید ببینیم اساساً منتظر هستیم یا نه؟ دعای ندبه و غذای نذری خوب است اما منتظر واقعی زندگی‌اش را امام زمان پسند می‌سازد. امام زمان(عج) در خانه‌ای می‌رود که قانون دین در آن جاری باشد.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به انتشار فیلم برخورد مأمور گشت ارشاد با یکی از بانوان در تهران گفت: حجاب از ضروریات دین است اما چرا ما در برابر آن بی‌تفاوت هستیم؟ خانمی به قصد فیلم‌برداری مخفی، دوربینی را در لباسش مخفی کرده و به مأمور نیروی انتظامی فحش می‌دهد برخی می‌خواهند کاری کنند که ضابطین جرأت تذکر دادن هم نداشته باشند، جو سنگینی ایجاد کردند و از جاهایی که نباید، گفتند که باید از این خانم بدحجاب عذرخواهی شود؛ این‌ها بی توجهی به دین است. در آخرالزمان از آدم‌های بی‌دین تجلیل و افراد متدین تحقیر می‌شوند.
وی ادامه داد: در دین قرائت‌های مختلفی وجود دارد و هر کس قرائت خود را از دین دارد اما باید قرائت کسی را قبول کرد که چهل سال در حوزه درس خوانده یا کسی که چند خط قرآن هم نمی‌تواند بخواند؟ نباید گول هر کسی که خودش را اسلام شناس معرفی می‌کند خورد.
خطیب جمعه تهران تشریح کرد: کسانی در امتحان عصر غیبت موفق هستند که در صراط دین باشند و در عرصه‌های مختلف با آئین‌نامه دین زندگی کنند. امروز برخی درصدد احیای نگاه رضاخانی یعنی جدایی دین از سیاست هستند. نظریه می‌دهد که روحانیت باید از حکومت کنار برود اما در این حالت قضایایی مانند مشروطیت به وجود خواهد آمد، تا زمانی که مقام معظم رهبری زنده هستند و راه ایشان ادامه دارد، آنها این آرزو را به گور خواهند برد.
وی با اشاره به شایعات پیدا شدن مومیایی شاه پهلوی ادامه داد: برخی می‌گویند باید جنازه رضاشاه با احترام جابه‌جا شود؛ بشکند آن قلم! این‌ها قدرت پیدا کنند همان کسانی می‌شوند که شیخ فضل‌الله را دار زدند. این‌ها ادامه دهندگان همان افرادی هستند که پای دار شیخ فضل‌الله کف زدند اما این آرزو را به گور خواهند برد.کوبیدن متدینین به بهانه افراطی بودن زمینه‌ای برای مشروطیت است باید این حکومت اسلامی را تا آخرین قطره خون حفظ کنیم.
آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: تقویت حکومت اسلامی با حمایت از نائب عام امام زمان(عج) انجام می‌شود. برای ما مواضع ولایت اصل است، هر کس با ولایت باشد محبوب ما و هر کس از ولایت دور شد منفور ماست. شخصی در این مملکت نون و نمک رهبری را خورد و با آبروی ایشان روی کار آمد و محبوب ملت شد اما با فاصله گرفتن از رهبری، در گروه مقابل قرار گرفت و منفور ما شد.
انتهای پیام

captcha