شب نیمه شعبان چشمه‌ای از ماه رمضان را به ما نشان دادند
کد خبر: 3711140
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
آیت الله تقوایی:

شب نیمه شعبان چشمه‌ای از ماه رمضان را به ما نشان دادند

کانون خبرنگاران نبأ ــ تولیت حوزه امیرالمومنین(ع) در مراسم احیای شب نیمه شعبان گفت: شب نیمه شعبان یک چشمه از ماه مبارک رمضان را به ما نشان دادند و پیشنهاد می شود از این فرصت 15 روزه ماه شعبان برای ورود به ماه رمضان استفاده کنید.

شب نیمه شعبان یک چشمه از ماه رمضان را به ما نشان دادند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبا، آیت الله علیرضا تقوایی، تولیت حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) لویزان و استاد درس خارج حوزه علمیه تهران سحرگاه چهارشنبه، 12 اردیبهشت ماه در مراسم احیاء شب نیمه شعبان که در مسجد باب الحوائج(ع) لویزان برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن عالم به ظهور امام زمان(عج) گفت: هر نفسی که عالم می کشد دارد به ظهور امام زمان(عج) نزدیک تر می شود و وجود ما هم با این نفس کشیدن صد در صد به امام زمان(عج) با هر نفس نزدیک تر می شود.
وی ادامه داد: اصلا نگذارید گناهان در شما شک و تردیدی در این مسیر ایجاد کند؛ شیطان دیگر دست و پای آخرش را می زند، اما ما اگر دچار وهم و خیال شویم ممکن است عقب بیفتیم. اما اگر محب اهل بیت(ع) هستید بدانید و شک نکنید که آنها دست شما را می گیرند و اهل نجات هستید.
این استاد درس خارج حوزه علمیه تهران اظهار کرد: امروزه در ظاهر اینترنت و ماهواره قدرت پیدا کرده اند ولی در واقع دنیا امروزه پر از ظلم و جور شده و جوانان به اسارت این ابزارهای جدید در آمده اند، اما حقیقت را اگر نگاه کنید می بینید که اینها کف است و با آمدن یک اربعین حسینی تمام این تاریکی ها و ظلمت هایی که دشمن در دل جوانان ایجاد کرده ریشه کن می شود، دشمن در عالم حقیقت نمی تواند کاری کند.
آیت الله تقوایی با بیان اینکه الان زمان تجلی نام حضرت صاحب زمان(عج) است، گفت: امروزه زمان تجلی نام حضرت صاحب الزمان(عج) است و دیگر زمان حضرت موسی(ع) نیست که یهود آن زمان بر عالم فضیلت و برتری داشت و خداوند این برتری را به یهود در آن زمان داده بود. امروز دیگر دشمن هر چه دست و پا بزند دیگر نمی تواند کاری بکند اما ما باید مواظب داخلی ها باشیم که بدترین ضربه را از خودمان می خوریم ولی باز هم این دشمنان داخلی هم نمی توانند کاری بکنند.
وی بیان کرد: خدا رحمت کند مرحوم میرزا اسماعیل دولابی را ایشان می گفت نصف کار دست خدا است و نصف کار هم دست ما نیست، یعنی همه کار دست خودش است. این جبر نیست بلکه سر سلسله این فاعلیت خدا است که همه کار دست خودش است.
یقین؛ بالاترین وسیله خود سازی
تولیت حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) لویزان، یقین را بهترین وسیله خود سازی دانست و گفت: بالاترین چیزی که می تواند عبد را به خدا برساند، یقین است و ذکرش «هو الله الذی لا اله الا الله هو» است. همین که ما یقین داشته باشیم این یقین بهترین وسیله خودسازی است، اگر قلب ما اعتقاد پیدا کند کسی نمی تواند وجه الله را در قلب ما خار و ذلیل کند و در قلب ما وجه الله حاکم است دیگر سلطنت از ما است.
اذکار شب نیمه شعبان
این استاد حوزوی با اشاره به گفتن صد بار تسبیحات در شب نیمه شعبان اظهار کرد: روایت است امشب در شب نیمه شعبان این تسبیحات ( الله اکبر، سبحان الله، الحمدالله، لااله الا الله ) را هر کدام صد مرتبه بگوید هر حاجتی داشته باشد برآورده می شود. بنده هم پیشنهاد می کنم که در کنار این تسبیحات صد مرتبه هم صلوات بر محمد و آل محمد(ص) بفرستید. حالا چرا می فرمایند این تسبیحات را بگویید؟ چون این تسبیحات پایه های عرش خداوند هستند.
وی افزود: امشب تمام راه ها را باز کرده اند، حتی دعاهایی را که نگویید هم مستجاب می شود و ممکن است کا علم به گفتن و درخواستن آن دعا را نداشته باشیم اما آنها را هم بر حسب مصلحت مستجاب می کنند.

ماه شعبان فرصتی برای آماده شدن برای ورود به ماه رمضان
آیت الله تقوایی با اشاره به نزدیک بودن ماه رمضان و استفاده از فرصت روزهای باقی مانده ماه شعبان بیان کرد: امشب پرده ها را کنار زده اند و یک چشمه از ماه مبارک رمضان را به ما نشان داده اند. سفارش می شود که حتما در این 15 روز باقی مانده از ماه شعبان راه خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان باز کنید، اگر شیطان جلوی شما را گرفت نترسید بدانید راه را خداوند متعال برای شما باز می کند و الان عصر فرج است و ما باید مواظب باشیم که خودمان راه را نبندیم.
برآورده شدن حاجات با توسل به حضرت نرجس خاتون(س)
این شاگرد مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی گفت: خدا رحمت کند استادمان مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی را، ایشان می فرمود: هر وقت یک حاجتی داشتید و در آن گیر کرده بودید، صد مرتبه صلوات بفرستید و ثواب آن را به روح حضرت نرجس خاتون(س) والده امام زمان(عج) هدیه کنید، که صد در صد حاجتتان برآورده می شود.
وی در پایان گفت: امشب تصمیم بگیرید حجاب بین خود و امام زمان(عج) را بردارید، اگر گناهی هم کردید توبه کنید مراقب باشید شیطان شما را نا امید نکند. در عبادات هم به خود مغرور نشوید بدانید کار اصلی را حضرت رقیه(س) و حضرت زینب کبری(س) کرده اند. مراقب باشید عُجب شما را نگیرد، توبه کنید.
امیرمحسن سلطان احمدی

captcha